Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router Hjälp


tankado

Rekommendera Poster

Jag har en router

"LevelOne FBR-1418TX Broadband Router "

Och jag vill koppla in internet till två datorer:

"Stationär Dell Dimension 8400" med OS WinXP Pro och "Bärbar IBM thinkpad 600E" med OS Win2000 Pro.
Har modem från Com Hem och vad jag kan utläsa som modell eller liknande så är det
Model EPX2203 Series Cable Modem with EMTA P/N:4009541

Jag gör som det står i routerns medföljande beskrivningen men jag får inte det att funka. Det står att internet är anslutet i nätverksanslutningar men jag kan inte gå in varken på nätet eller msn.

Någon som har routern som kan skriva en guide eller någon som vet hur man fixar det? skulle vara VÄLDIGT tacksam!

 

Tack På Förhand

 

/Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit en nätverksguide. Hoppas du kan få nån hjälp av den:

 

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

 

Den kanske är lite avancerad, men du behöver bara kolla vad som står i avsnitt Router i början. Du behöver inte köra nån guide/wizard i routern.

 

I datorn ställer du in att erhålla IP-adress och adress till DNS-server automatiskt:

 

Start > Kontrollpanelen / Inställningar > Nätverksanslutningar > Anslutning till lokalt nätverk > Egenskaper

Välj Internet Protocol (TCP/IP) > Egenskaper längst ned i listan

 

Vill du sen dela filer mellan datorerna, följ avsnitt SAP och Dela ut mapp.

 

[inlägget ändrat 2007-08-24 22:54:48 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så måste Internet fungera för båda datorerna om du kopplar in bredbandskabeln direkt från modemet till nätverkskortet, utan router. När väl det fungerar skall själva routern inte orsaka några problem.

 

Kör Guiden Ny anslutning, och säg att båda datorerna skall ansluta direkt till Internet eller genom ett nav.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar!

Nu fungerar Routern på Dell datorn iallafall senare idag ska jag försöka på IBM:en då jag får hem nätverkskortet ikväll.

 

Tack För Hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...