Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förhandsvisning på Photoshopdokument i Windows


snotty

Rekommendera Poster

Jag undrar om det går att ställa in i Photoshop/Windows (XP) att det ska sparas/visas en förhandsvisning av innehållet i ett dokument när man kollar på ikonen i utforskaren.

 

Jag har *för mig* att det funkat förut, men det kan å andra sidan lika gärna ha varit när jag satt på Mac. Finns den här funktionen om man kör Windows? Det är inställt i Photoshop att det ska förhandsvisa bilder, om det nu är relaterat, men ikonen är bara Photoshops standardikon i utforskaren.

 

Det vore smidigt när man har en massa dokument i en mapp.

 

Hälsningar

Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att spara bilderna med "maximize compatibility" påslaget. Så sparas en "renderad" bild som del av dokumentet, denna kan läsas av en del program men jag vet inte om Windows klarar av det.

 

Ett alternativ är att använda Adobe Bridge. Då får du dessutom en massa andra fördelar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visning av PSD-filer är borttaget i CS2 enligt denna länk:

 

http://www.aeonity.com/david/adobe-photoshop-cs2-thumbnails-psd-file-in-windows-explorer

 

Dessa filer fattas i

C:\Program\Delade filer\Adobe\Shell:

 

aiicon.dll

psicon.dll

 

Ladda ner dessa om du saknar dem. För mig fattades bara psicon.dll och ingen registeruppdatering behövdes.

 

EDIT: Om du behöver ändra i registret, måste du ändra sökvägen i REG-filerna som du laddat ned!

[inlägget ändrat 2007-08-15 11:28:00 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

:thumbsdown:

 

Blev så glad när jag trodde jag hittat lösningen. Men icke! Det funkar inte :-(

 

Jag har ingen mapp som heter Shell utan jag skapade en sådan på den platsen, la de 4 filerna i den, dubbelklickade på båda reg-filerna. Men alltså.. icke!

 

Skulle filerna lagts nån annan stans?

 

Jag kör XP och CS3

 

Nån som har nån lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...