Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Idéer för kort som passar min lösning?


Fmrk

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har tänkt köra med en digitalbox och sedan leda in signalen till datorn, eftersom jag delvis tycker det är smidigare om man inte alltid vill ha på datorn för att titta på digitaltv.

 

Vilken TV-kort bör jag välja? Så billigt det går utan att det blir dålig kvalitet. Kortet ska fungera med MediaPortal eller någon annan bra lösning.

 

Fungerar MediaPortal bra? Den kan spela in också?

 

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

 

 

Uppdatering: Jag tror jag kör med analogt tv-kort bara. Och antenn in. Vilka kort är bäst på det i förhållande till pris?

[inlägget ändrat 2007-08-11 22:15:58 av Fmrk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dock på att om du kör bilden från en externdigitalbox och sedan in i datorn så måste ev. kanalbytningar göras via digitalboxen. Du kan då heller inte spela in ett program samtidigt som du ser ett annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kan besvara fråga om Mediaportal. Det fungerar för det mesta väldigt bra. Jag har läst att vissa tycker att det är instabilt. Jag tycker inte det är sämre än andra pc-program från stora tillverkare som dessutom tar mycket betalt. Mediaportal är ju helt gratis.

 

Inspelningar och uppspelningar tycker jag fungerar alldeles utmärkt med Mediaportal.

 

Inställningar i Mediaportal kan vara ganska krångliga jämfört med t ex Mediacenter.

 

Mitt tips för bästa bild och upplevelse är att satsa på någon digital lösning. Endera tv-kort som klarar fri marksänd digital-tv eller betalkanaler (t ex comhem eller boxer).

 

Jag började med analogt tv-kort men tyckte att bilden var för dålig på min stora 42 tum plasma. Nu har jag satsat på FireDTV istället. Det är digital-tv som man kan se med en HTPC. Fungerar utmärkt med Mediaportal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...