Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej koppla subwoofer till reciver!


jerkie

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Köpte nyss en ny reciver (sony STG510) till mitt system. Mina högtalare är inte så mycket att hänga i granen (märket är Eltax) men de är bättre än vad jag trodde att de skulle vara!

 

Hursomhels, nu till problemet.

När jag skulle koppla ihop recivern med högtalarna så upptäcker jag att det på recivern inte finns en röd/svart ingång för subwoofern, det finns dock en annan subwooferingång för (vad jag antar är) en subwooferkabel.

Problemet är att det på min subwoofer bara finns en röd/svart utgång, alltså ingen utgång för andra kablar!

 

Finns det nått sätt attlösa detta på ett billigt sätt. Jag har inte riktigt med pengar för att skaffa mig en helt ny subwoofer!

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nått sätt attlösa detta på ett billigt sätt. Jag har inte riktigt med pengar för att skaffa mig en helt ny subwoofer!
Tjena!

 

Kan du möjligtvis ta en bild på kablarna och respektive ingångar i subben och recivern?

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Subwoofer UTgångar kan vara antingen för aktiva eller passiva subwoofers.

 

Passiv = receiverns förstärkare matar ut en förstärkt signal till subwoofern, som då inte behöver inbyggt förstärkare.

 

Aktiv = förstärkaren för basen sitter inbyggt i subwoofern och receivern skickar ut lågnivå till subwoofern.

 

Många receivers har både och många subwoofers har också både och. Tyvärr verkar du råkat ut för att receivern inte har matning för passiv subfoower och din subwoofer kan bara ta emot förstärkt signal (är passiv).

 

Ta gärna bild som dune säger...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...