Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som vet hur man ska få stopp på en sak?


Tessan_2005

Rekommendera Poster

Tessan_2005

Hej

 

Jag har problem på en webbplats där jag utsätts för grova trakasserier av en 14 årig kille och som dessutom är crew på den här webbplatsen. Den som är huvudansvarig för den här webbplatsen gör ingenting åt detta utan han låter den här 14 åriga killen att fortsätta med sina dumheter.

 

Nu har det gått så lång att jag mår botten på grund av detta att jag önskar att jag vore död så att jag slapp allt skit som den här 14 åringen kastar på mig.

 

Visst kan man gå den juridiska vägen för att få stopp på detta men då krävs det i regel att man har så mycket bevis på den här 14 åriga pojken vilket jag ännu inte har just nu.

 

Jag hade det innan min bärbara kraschade men det gick förlorad på grund. Jag tänker inte lämna webbplatsen även om det är bästa sättet men då innebär att den här 14 åringen har vunnit och jag tänker inte låta honom vinna detta.

 

Jag kommer inte att nämna vilken webbplats det rör sig om eftersom jag då riskerar att få ännu mera skit på mig vilket jag inte orkar just nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det text sparad på webbsidan i form av privata eller publika meddelanden?

 

Olaga hot, (sexuella?) trakasserier, med mera. Det finns säkert något du kan anmäla honom för. Dock kommer polisen förmodligen inte genomföra någon förundersökning utan bara lägga ned anmälan i brist på bevis, detta oavsätt hur mycket bevis du kan presentera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du hade samma fråga för 1.5 år sedan. Är det samma site, samma kille, samma problem? Har han hållit på sen dess?

 

Verkar som att den juridiska vägen är det enda rätta, ingen ska behöva stå ut med detta under så lång tid. Kan du bevisa vad han gjort (och att du inte provocerat) så ser jag inget hinder för att du skulle vinna på det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rör sig inte om samma webbplats utan det rör sig om en annan webbplats den här gången.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nedsparade bevis men det är inte till mycket hjälp just nu.

 

Det har förekommit hot men tyvärr så finns bevisen inte kvar.

 

Det är enbart enskilt åtal som gäller i detta fall. Polisen tar inte upp sådana här fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Finns det inte någon ansvarig för sidan som kan stänga av fjortisen som håller på och terrar dig?

 

Då menar jag någon med större behörigheter för sidan.

T ex här på Eforum har vi Erik.

 

Fjortisen är inte så vidare lämplig för uppdraget när han håller på som han gör.

Men på den sidan håller dom kanske varandra om ryggen och hejar bara fegt på fjortisens saker.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rör sig inte om samma webbplats utan det rör sig om en annan webbplats den här gången.

Hm, är du helt säker på att du inte själv har en viss delskuld i det hela? Jag tycker det verkar ganska ovanligt att man råkar ut för hrov mobbing på nätet helt oprovocerat och du har råkat ut för det två gånger på två helt olika sajter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förekommer grov mobbing på Internet man behöver alltså inte har någon skuld i det som pågår även om det finns dem som har en skuld i det som pågår. I detta fall så har jag ingen skuld i det som pågår.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ansvariga på webbplatsen men de gör inget åt honom som håller på utan de låter honom hålla på som han gör även om det står i reglerna att det inte är tillåtet att trakassera andra användare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bevis på vad han har gjort samt att det finns bevis på att jag inte har provocerat honom i och med att jag inte svarat på hans inlägg på klottret samt även de i forumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...