Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om Vista Business


minutz3

Rekommendera Poster

Hej,

jag skulle gärna vilja ha reda på lite om Windows Vista Business;

 

1. Finns shack inbyggt i denna version? (i så fall, för en eller två spelare?)

2. Finns det HD-stöd i "vanliga" Windows Movie Maker (för Movie Maker finns väl med?)

3. Finns det inbyggt stöd för att bränna "vanliga" DVD-skivor, det vill säga "dra-och-släppa" till DVD-enheten?

 

Tack så mycket på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Microsoft så är det följande...

 

1. Ja

2. Nej

3. Nej

 

 

 

det vill säga "dra-och-släppa" till DVD-enheten?

 

Vet jag inte, kanske Maratonmannen kan svara på det?

Han kan Vista rätt bra.

 

 

http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag frågade maratonmannen, men hade hade inte kläm på det där.

Dessutom förstår jag inte xakt vilka delar av frågorna du har besvarat med dina ja och nej, eftersom det egentligen är fem frågor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Vista Business

 

Hej,

jag skulle gärna vilja ha reda på lite om Windows Vista Business;

 

1. Finns shack inbyggt i denna version? (i så fall, för en eller två spelare?)

2. Finns det HD-stöd i "vanliga" Windows Movie Maker (för Movie Maker finns väl med?)

3. Finns det inbyggt stöd för att bränna "vanliga" DVD-skivor, det vill säga "dra-och-släppa" till DVD-enheten?

 

Tack så mycket på förhand.

 

 

 

Hittar bara tre "3" st frågor ??

 

Så då svarade jag i nämnd ordning också!

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då för att klargöra;

 

1. Finns shack inbyggt i denna version?

2. För en eller två spelare?

3. Finns det HD-stöd i "vanliga" Windows Movie Maker

4. Finns Movie Maker med?

5. Finns det inbyggt stöd för att bränna "vanliga" DVD-skivor, det vill säga "dra-och-släppa" till DVD-enheten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har både Maratonmannen och //gästen försett dig med samma länk till Microsoft där de beskriver vad som skiljer sig de olika Vista-varianterna. Om du läser den länken så har du svaret på några av frågorna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var efter att kollat den sidan som jag skrev inlägget.

Jag har inte hittat svar på någon av mina frågor via den sidan, utan det var besöket utav den som gav upphov till själva frågorna.

Därför vore jag tacksam om någon som använder den versionen kunde svara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det framgår alldeles klart att Schack ingår i Business och att man inte kan skapa filmer i HD-kvalitet. Om man sedan klickar på texten "Windows Movie Maker med HD-stöd" så kommer man till en till sida där det står ännu mer om Movie Maker.

 

Fast om man tittar på den engelska versionen av den sidan:

http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx

så ingår inte Chess i Business, vilket är vad man förväntar sig.

 

Därför vore jag tacksam om någon som använder den versionen kunde svara.

Det är nog väldigt få som brukar vara på Eforum som använder Vista Business.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför vore jag tacksam om någon som använder den versionen kunde svara.

Senast om en timme får du svar. Håller på att installera en version av Business...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den engelska webbsajten står enbart att Chess Titans ej ingår, men inget om vanliga "Chess". Det står heller inte om den "vanliga" Movie Maker egentligen stödjer HD-kvalitet också. Enligt Wikipedia så ska visst HD-stöd finnas, men det står ej vilka versioner det finns i, för alla HD-format stödjer tydligen inte den version de på Wikipedia utvärderat i alla fall (http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software).

 

Så, jag har e-postat Microsoft istället för att hoppas få svar :-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att Business finns i två versioner, Business och BusinessN?

Vad som skiljer vet jag inte, men N-versioner av Vista brukar inte innehålla t.ex. WMP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Finns shack inbyggt i denna version?

2. För en eller två spelare?

3. Finns det HD-stöd i "vanliga" Windows Movie Maker

4. Finns Movie Maker med?

5. Finns det inbyggt stöd för att bränna "vanliga" DVD-skivor, det vill säga "dra-och-släppa" till DVD-enheten?

• Shack finns, men inga spel är default aktiverade. Man får aktivera via Windows-funktioner de spel man vill ha.

• Man kan spela mot datorn eller en person. Ser inget om två spelare, men du kanske menar mot en person? Då är man två spelare.

• Var kan jag se om det har HD-stöd? Det som skiljer i Movie Maker på min Ultimate och Business är att under "Publicera till" finns inte DVD som alternativ med i Business. Men det kan bero på att jag inte har någon DVD-brännare i Business-datorn.

Tittar jag i hjälpen för Movie Maker i Business, så står vilka format man kan välja för att publicera en film i Movie Maker. HD finns med.

• Movie Maker finns default efter installation.

• Då jag inte har någon DVD-RW i Business, så kan jag inte med säkerhet säga. I hjälpen finns i alla fall "Bränna en CD eller DVD" och beskrivning av två format att bränna i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får lov att tacka så mycket!

Det var mycket hjälpsamt, och jag tackar så mycket.

 

Är bara lite nyfiken, i shack, är det då på en och samma dator man sitter när man kör två spelare eller kan man köra online mot andra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...är det då på en och samma dator man sitter när man kör två spelare eller kan man köra online mot andra?

Jag hittar inget om online mot andra bland alternativen, utan endast "Nytt parti mot datorn" och "Nytt parti mot en annan person".

Har tittat lite mer i Hjälpen i Business och ser att det inte bara är frågor och svar gällande Business, utan Vista generellt. Så mina svar angående HD och dra-och-släppa är kanske inte relevanta. Ska testa vidare med Business i en DVD-RW dator, men det blir senare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inbyggt stöd för att bränna "vanliga" DVD-skivor, det vill säga "dra-och-släppa" till DVD-enheten?

Svaret på denna fråga är ett tveklöst Ja.

 

Har Business installerat i en dator med DVD-RW och det var inget problem att "dra-och-släppa".

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-22 08:13:56 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det HD-stöd i "vanliga" Windows Movie Maker?

Ett ganska säkert Nej.

DVD finns inte som alternativ under "Publicera till" i Business med DVD-RW spelare. Skrivbar CD finns däremot som alternativ.

 

[bild bifogad 2007-07-21 19:25:46 av Maratonmannen]

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-21 19:48:03 av Maratonmannen]

963793_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tjoho Maratonmannen!

 

Tack för tipset om spel i Vista Business...Chess Titans är perfekt när man sitter i telefonkö:D:thumbsup:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...