Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

När ska man ha extra kylning?


Boris

Rekommendera Poster

Hejsan..

Jag har tänkt att köpa en ny dator. 800 Mhz T-bird och ett Geforce eller Voodo 5500 kort. Jag har förstått att dom kräver ganska så mycket ström... bör jag satsa på en extra fläkt oxå..eller?

 

Tacksam för svar / Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du bör tänka på är att du köper ett chassi med en nätdel på 300W! Så att systemt inte blir instabilt pga effektdelen!

 

//

Ahlberg

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Se åtminstone till att köpa ett chassi som (förutom 300W effekt) ger dig möjligheten att montera en chassifläkt om det visar sig behövas.

 

Investering i en bra processorfläkt lönar sig alltid. Och att montera den ordntligt.

 

Mvh,

-----------------------------

Recensioner av hårdvara

WWW.DATORTEKNIK.NU

-----------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På processorer ,moderkort och chipset forumet kan du läsa en lång debatt om min dator och värmeproblem under "pc 133-minnen" ,jag rekomenderar bra kylning .Min är uppe i 56 grader max,det är inte bra.

Olof

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej..men vad spelar det för roll om man har endast 250W eller 300W ?? Orkar den inte driva 2 fläktar??

 

/ Johan

 

 

It's not just a muffin.. It's a raggamuffin =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju så om du har väldigt strömkrävande komponenter i datorn, vilket tex ett geforce kort och den amd processorn är väldigt effektkrävande och sen om du ska ha fler hårdiskar kanske brännare fler fläktar osv så plockar det på! Och då måste du kunna försörja dessa med ström.

//

Ahlberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...