Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Error loading MessengerDiscovery.dll


Infernoix

Rekommendera Poster

Tjena alla,

 

problemet jag har den här gången är att det här felmeddelandet kommer upp varje gång jag ska starta Windows Live Messenger. -> http://i15.tinypic.com/4tqjoy9.jpg

 

Jag klickar på OK och då startar programmet som vanligt, inga andra problem uppstår vad jag vet.

 

Men hur gör man för att få bort det här meddelandet permanent?

För ibland kommer det upp automatiskt sisådär varje gång en ny internetsida uppdateras. Väldigt irriterande.

 

Som hjälp på traven kan jag säga att när jag skaffade Live installerade jag också just det här programmet MessengerDiscovery. Men sidoprogrammet sög och jag avinstallerade det bara någon dag efter.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Som hjälp på traven kan jag säga att när jag skaffade Live installerade jag också just det här programmet MessengerDiscovery. Men sidoprogrammet sög och jag avinstallerade det bara någon dag efter.

 

Då är det säkert en dll-fil som hänger kvar, och som inte blivit borttagen.

Enklast vore att söka upp den och radera. Spara undan i separat mapp och om det sedan fungerar felfritt kan du radera mappen och filen helt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det mer låter som att filen är borta men att det finns en referens kvar till det. Men hur man åtgärdar den i MSN har jag ingen aning om, möjligen kan det gå att söka i registret efter filnamnet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...