Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Why the hell macs sucks soo bad!


His Divine Shadow

Rekommendera Poster

Jag började pula med dessa Macar med ett "open mind", på samma sätt som jag alltid gör oavsett Win, Mac, *nix eller vad det nu må vara.. Min slutsats blev att dessa datorer inte lämpar sig för dessa uppgifter. Vitsen var ju att de enl all reklam "bara" är att koppla till videoutrustning å sen köra.. inget pc krångel. Så var inte fallet. Har INGET med attityder att göra, dessa datorer skulle helt enkelt fungera.. Men de gör inte det tillfredsställande.

 

"Typiskt besserwisser-sabotage..." tar jag som typiskt brist på argument.. Dessa Macar är G4 450 256MB ram, med extra dedicated hårddisk för video. PC varianterna är på 6-800MHz med ungf samma hårdvaruförutsättningar i övrigt. Skillnaden är operativet. Visar sig vara signifikant skillnad.

 

Sen har jag faktiskt yrkesheder, att du skriver att jag inte skulle va intresserad av att Macarna skulle fungera.. Förolämpande! Har lagt ner massor av energi på dessa burkar, men dom duger inte för dessa ändåmål. Visst, redigera lite video i moderat upplösning med fet kompression.. Inga problem (nästan). Men när man ställer lite högre krav på upplösning osv så klarar dom inte av det. Det har inget med vad jag tycker att göra, utan detta är ett konkret resultat.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jag tolkar detta som att du egentligen inte är intresserad av att Mac-användarna skall ha fungerande lösningar...

 

Typiskt besserwisser-sabotage..."

 

Uhm?

Jag kanske ska påminna dig om att det är du som försöker framställa dig som den allvarliga pappafiguren här, detta är inte ett bra ex. på din mogenhet.

 

Skönt för mig IAf att jag slipper bry mig i sånhära saker överlägsen, jag vägrar av heders orsak kan man säga...

I am able to get the message through anyway...

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Som sagts av mig tidigare - Premiere är inte rättvisande för plattformen eftersom den har välkända brister när det gäller prestandan när man har vissa funktioner aktiverade.

 

Vad är versionerna på MacOS, Premiere och har du speciella tillägg installerade i systemet som kanske inte är PPC-optimerade och lite äldre? Det virtuella minnet i version 8.5 är mycket bättre än hanteringen i tidigare versioner och i ditt fall rekommenderar jag även att du installerar och använder OS 9.04 - du kan då använda fildelning över TCP/IP. Du har även betydligt bättre prestanda på de senaste versionerna av Firewire-tilläggen och QuickTime.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Jag vet att MacOS är en absolut flaskhals jämfört med tillochmed Win98 när det gäller sånhära operationer, jag kommer ihåg att jag läste i John Carmacks .plan filer när han utvecklade Q3 och hur ibland han hade en bashing fest på MacOS, när det var så faans slött...

Men han fick ju optimera mycket, säkert spillde något av detta över till PC sidan också.

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow: Kan du inte bara hålla käften om du inte har något att säga?? Dina sk. inlägg består till 90% av personangrepp och resten består av upprepningar av sånt som andra har sagt. Det är inte det som är meningen med forum, ok?

 

(obs jag inser att detta inlägget är ANINGENS paradoxalt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Nej tack nej tack.

HAHA sicken upprepning asså.

Personlingen så tycker jag att du kan du dra åt hel***e och slå dig själv med något trubbigt.

Du vet tamefan inte vad jag har gjort el. baserat på mina senaste inlägg.

Men jag antar att mitt senaste inlägg inte gjorde dig glad när det sprack dina illusioner om MacOS.

Men ändå jag bryr mig fan om vad du tycker.

 

Goto hell, shutup and die!

Thank you for your time.

Over and out.

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Förresten sen när har jag upprepat något som andra sagt?

Jag upprepade ju mig själv här för en stund sen med det där om J. Carmack.

Men det var ju länge sen och eftersom vi har nya personer här på datorkrig så upprepade jag detta för dom.

Annars om det gäller mina påståenden om att MAcOS suger så... Do'j det är ju precis vad alla säger hela tiden och tvärtom, fast bara i nya förpackingar.

Det skulle vara väldigt tyst här annars.

Och jag har bidagit min beskärda del till detta forum, bara för att jag inte känner för att slicka röv så betyder inte att jag bara gör person angrepp.

Det gör jag nu på dig, men såklart... You had it coming bozo!

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Mycket moget inlägg.. Detta bevisar bara det jag skrev förut :P"

 

Nej tyvärr det gör det inte.

Jag har inte försökt att vara snäll el. upföra mig på det sätt som du föreställer dig ska vara moget.

Om du har problem med vad jag postar som faktiskt är mera än dom enstaka personangreppen(vilka inte är oberättigade för det mesta) så har jag postat mycket som är konkret och som kan bevisas med bechmarks.

OPS vad gör jag?

Jag förolämpar dig inte, äh det ska nog komma snart...

Om du inte tål mina poster, försvinn eller läs dom inte.

Jag kan inte hjälpa det att jag är så pass bra på att sticka hål i erat ego gällande maccen...

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Kan ingen (förutom jag då naturligtvis) skriva något vettigt inlägg här idag?

Har alla andra eForumssemester eller?

 

Eftersom det bara har varit tråkig pajkastning här inne, den lilla aktivitet som varit kan jag ju berätta lite goda nyheter:

Min maskin har idag hängt sig noll gånger (NT4 workstation)

Den iMac jag i fredags installerade om med OS 9 har inte heller hängt sig sedan dess, och mailen har funkat felfritt.

 

Alltid något positivt eller hur :-)

 

mvh

ErikG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är väl bara Photoshop som visar Macen på ett representativt sätt.. :)

 

Nåväl, tack iaf för dina tips. Ska kolla versioner på allt det du nämnt, vore ju (för mig) bra om det funkar sen. Men tycker ändå att det är lustigt att man från Mac folk får höra att Macen bara är att plugga i å köra medans pc handlar om drivrutiner å massa krångel.. Verkar vara tvärtom i detta fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...