Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärmen slocknar efter ett tag i spel


Viceroy

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem med att bildskärmen slocknar, blir svart och så står det "no signal" när jag spelar spel. Har ingen aning om vad detta beror på men det är väldigt irriterande. Felet kan ibland komma efter fem minuter eller efter 45 minuter. Det är väldigt olika. Skärmen fungerar felfritt i Windows men det är i spel det blir problem.

 

Mina specifikationer:

 

Bildskärm: ASUS MW201U

Grafikkort: Gainward GF8600GT

CPU: AMD Athlon 64 X2 5600+

Operativsystem: Windows Vista Home Premium

 

Har uppdaterat med senaste biosen till moderkortet och senaste drivrutinerna till grafikkortet. Kan det vara Windows Vista som är problemet? Har för mig det fungerade utan problem i Windows XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara Windows Vista som är problemet?

Gäller det alla spel, eller bara något särskilt? Vet du om de är de Vista-kompatibla?

Du skriver lite om din hårdvara, men inget om vilket nätaggregat du har. Kanske för klent då grafikkortet hårdbelastas vid spel?

Kör du med Windows Aero (Glass) färgschema då du spelar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara testat på två spel (Slaget om Midgård 1 och 2) och det blir samma sak i båda spelen. Det står förvisso att de är till Windows XP men de borde fungera i Vista tycker man...

 

Vet ärligt talat inte vilket nätaggregat jag har men tror knappast det kan vara problemet då datorn endast är några veckor gammal och med sin prestanda avsedd för just spelande (den säljs som "speldator").

 

Aero glass ska väl inte fungera i spel?

 

Skumt är det i alla fall att skärmen tappar signal. Om jag får gissa vad det beror på är det drivrutinerna till Vista som inte riktigt fungerar som de ska men jag har ärligt talat ingen aning så det vore kul om flera här i forumet hade bra idéer :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag får gissa vad det beror på är det drivrutinerna till Vista som inte riktigt fungerar som de ska...

Vilka drivrutiner har du installerat?

Har du DVI- eller VGA-anslutning mellan grafikkort och skärm?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat NVIDIAS senaste drivrutiner från deras hemsida till Windows Vista. Har DVI-anslutning mellan grafikkort och skärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med att bildskärmen slocknar, blir svart och så står det "no signal" när jag spelar spel.

Går det att höra att datorn i sig fortsätter att fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...