Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brännarprogram ???


Freaket

Rekommendera Poster

Hej! När jag bränner filmer så är det för mig 50/50 om den blir bra eller dålig. Och med dålig menar jag att ljudet hänger ej med i filmen, det kommer alltså efter att nån har sagt nått. Jag har testat de flesta brännarprogram men inget verkar ju funka ? Hur får man en perfekt bränning om filmerna är på ca 700 MB o skivorna 4.7GB 1-16x speed.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är filmfilerna OK innan du bränner dem?

 

Hur bränner du dem - som AVI-filer och data-dvd eller konverterar du till DVD-format (MPEG2)?

 

Själva bränningen lyckas alltså varje gång (inget felmeddelande) men det är när du spelar upp som det blir problem?

 

En sak som är enkel att testa är att bränna med lägre fart. Med modern dator/brännare ska det dock inte vara några problem i 8x eller 16x. En annan sak att testa är en annan sorts skivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa alltså jag laddar ju ner till exempel en film från Tankafett.com. Filmens format är avi då ja.. Och Xvid Divx.. När jag brände innan använde jag Burn4free.. o då var det bara att lägga till filmen så tryckte man på bränna sen va de klart men man fick chansa på att ljudet hängde med när dem pratade.. på vissa funkade filmerna andra sämre. Som avi fil tror jag att jag brukar bränna dem. Jag väljer de där det står (kan spelas upp på alla DVD-spelare.. Aa bränningen går perfekt men det är liksom när jag ska kolla som ljudet inte hänger med.. men kollar jag på skivan i datan så går de perfekt :S, aa jag testade det med Ashampoo Burning Studio 7.0, men de blev ingen skillnad. Aa nu använde jag ju mina nya TDK 4.7 GB snälla hjäälp mig :) !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är enkel att testa är att bränna med lägre fart.

 

För att vara säker vid bränning av musik och filmer, så bör man alltid bränna med lägre hastighet, t.ex max 8X, tar några minuter längre, men måste man ha bråttom när man bränner, det är väl bättre att det fungerar?

 

Musik bränner jag alltid med max 4X när det gäller mp3.

Film max 8X.

 

Och visst ska man testa olika skivmärken, bättre och satsa på några kronor dyrare än att vara sniken och köpa billigt, som kanske inte fungerar.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara säker vid bränning av musik och filmer, så bör man alltid bränna med lägre hastighet

 

Tycker jag inte alls. Kör så det ryker! Funkar det bra finns det väl ingen anledning att slöa ner processen?

 

t.ex max 8X

 

Varför har du så bråttom, du kan ju bränna i 1x fart? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag använde ju Ashampoo burning studio 7.0, först brände jag med en jädrans hastighet (16x) skulle kolla på de i min Centrum gemini 350. Gick ej :(, 5 sekunder efter att nån öppnat käften och pratat kom ljudet. Så jag tänkte jag bränner la med 2x då. Exakt samma sak inträffade :( !!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det bra finns det väl ingen anledning att slöa ner processen?

 

När det fungerar ja...Men för alla dom som det inte fungerar för, som ofta får slänga felbrända skivor, så kan ett fel vara att bränningprocessen går för fort.

 

Har man hittat skivor och brännarprogram som fungerar ihop, så för guds skull kör hårt.

Men som sagt, det finns tillräckligt många som inte får det att fungera.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

 

:)

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2007-07-06 18:25:24 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...