Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa DVD-skivorna


LSstyle

Rekommendera Poster

Vilka är egentligen dom bästa DVD-skivorna?

 

Ja, jag vet. Det finns redan massor med inlägg om det här men jag tycker inte det finns något ordentligt svar. Alla pratar om att man ska kolla på vilken media code skvorna har men hur ska man då välja när t.ex. Verbatim som alla säger är så bra har samma media code som vissa budgetskivor som bara är skit. Snälla, kan någon berätta hur skivorna ni har köpt och testat är? Om ni har fått kasta många? Vilken media code och tillverkare? Var ni har köpt dom?

Tack på förhand.

 

/Oscar

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag kör enbart med TDK och har aldrig haft problem med dem. Tidigare använder jag noname-skivor, men det rent skräp. Ytlagret lossade om man tappade skivan i golvet :)

 

Skulle anta att Verbatim också tillhör de bra skivorna.

 

Tyvärr har jag mycket dåliga erfarenheter av Sony på såväl CD, DVD som på DV-band. Urk. (DV-banden, har jag haft 3-4 st som gått av i kameran). Aldrig med Sonys media, oavsett vad det är. :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har aldrig haft några problem med TraxData eller Verbatim.

 

180kr/50st DVD+/-R - Estland, Tallinn

 

Lycka till ! : - )

bubb3n ; o)

 

 

I´m here to do two things. Kick ass and eat nuggets, and I´m all out of nuggets.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LSstyle skrev:

 

Vilka är egentligen dom bästa DVD-skivorna?

Ultradisc™ DVD-R 24 Karat Gold.

 

Jag brukar köpa 25-pack. Finns också 50-pack.

En 25-pack spindle kostar ca 1000:-

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar köpa Traxdata på Clas Ohlson. 349 (379?) för 50 st. Har köpt dem under rätt lång tid nu och har inga planer på att byta.

 

Vad gäller hållbarhet tycker jag man ska planera för att bränna om skivor om man inte bara har dem som tillfällig backup. Själv har jag bara dvdskivor som backup till det som finns på diskarna, d v s för att kunna återställa data om det blir problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...