Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BEHÖVER HJÄLP ! ingen svår hjälp


Freaket

Rekommendera Poster

Det gäller en bild här.. Behöver veta vad en sådan heter och vart jag får tag på en sådan !!! VIKTIGT !

 

[bild bifogad 2007-07-03 14:54:45 av Freaket]

958663_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur menar du ? Jag kan ju ta kort på hur det ser ut.. För det gäller ju nämligen mitt 5.1 ljudsystem. Ska koppla i dem tre sladdarna från högtalarna i den "ploppen" och dem två på andra sidan som går ihop till en kontakt som jag kopplar in i datan !

 

[bild bifogad 2007-07-03 16:19:32 av Freaket]

958694_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tre minitelepluggarna ska du koppla in i ljudkortet/ljudutgångarna på datorn. I andra änden bör du ha en förstärkare med 5.1.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kortet jag tog var ju bakom basen.. Där man kopplar i alla sladdarna. För tillfället har jag bara Basen ikopplad(Orange), grön och svart hänger jämte. Jag har ju köpt denna kabeln idag, på netonnet

"Kabel Audio 3,5 mm-2xRCA 2,5m". Bilden är bak på datorn. Har bara tre uttag..

 

[bild bifogad 2007-07-03 16:28:07 av Freaket]

958702_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska kunna använda 5.1 fullt ut och inte bara stereo som du har nu i datorn, ska du skaffa ett ljudkort till datorn med minst 5.1. I ditt fall räcker det med att koppla det gröna uttaget till förstärkaren (eller högtalare med inbyggd förstärkare). Du får då stereo. Du kan iofs koppla ihop alla högtalarna som du tänkt, men du får i alla fall bara stereo.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... Nu tänkte jag bara fråga då: Om jag köper det här,

 

http://www.creative.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=15855

 

Det finns både på Siba och NetOnNet men dock bara i Stockholm. Är detta att rekommendera ?

 

Hur vet jag att just det ljudkortet passar i min dator ? för det är väl ett sånt man sätter inuti datan ?

 

Det står typ att det är 7.1 ljud ! Kan jag koppla i mina 5.1 där och få ut 5.1 ljud ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill komma undan så billigt som möjligt, köp ett ljudkort 5.1 för max 300 kr (finns bl a på netonnet). Enklast/billigast är ett PCI-kort om du har en ledig plats i datorn. 7.1 kommer också att funka, men är onödigt dyrt i ditt fall. Nästa dator (moderkort) du skaffar kommer att ha detta inbyggt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen info om att det är ett 5.1-kort, troligen bara stereo som du redan har

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...