Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver hjälp med att bränna avi till dvd


marockan

Rekommendera Poster

snälla kan jag få hjälp med att bränna.

en kompis till mig bränner flera avi filmer på 1 dvd cd och jag gjorde exakt som han sa men jag kan inte riktigt lägga lika många filmer som han,han lägger 3-4 filmer på en dvd cd jag kan bara lägga in 2.jag andvänder nero essentials vision 4.han sa nånting om att jag måste skapa dvd-video sen om filerna blir så stora ska jag förminska dom genom att det kmr upp en ruta då sen är det bara att bränna sa han

behöver all hjälp snälla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

Vad du har är ju en reducerad version av nero 7 och i den fungerar ej metoden som jag beskrev.

 

Jag tror dock att man manuellt kan reducera kvaliteten antingen under mer knappen alternativt just före bränningen under brännarinställning

 

Man måste dock ändra till dvd 9 annars får man inte in allt.

 

som alternativ kan man bränna till hårddiskmapp och låta DVDSchrink

(gratis) reducera till dvd 5 .Det fungerar utmärkt ihop med nero 6 ekonomi variant som jag tror är samma sak som din.

 

Men frågan är om det är vettigt att konvertera från avi till mpeg 2 Man kan ju idag köpa utmärkta dvdspelare från 500 kr som klarar avi filer. DivX XviD

Jag misstänker att det inte är så himla nyttigt för datorn att jobba i flera timmar under full belastning på processorn.Det blir varmt!

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-07-02 22:26:50 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att det inte är så himla nyttigt för datorn att jobba i flera timmar under full belastning på processorn.Det blir varmt!

 

Äh vaddå, en dator är väl till för att sättas i arbete? ;)

 

Skämt åsido, har man inte stora problem med kylningen kan jag inte tänka mig att det skulle göra varken till eller från.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...