Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp, jag blir tokig...


dijabloni

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag är ganska ny här på forumet. Har läst tidigare inlägg för att försöka låta bli att besvära er med mina frågor men ej hittat svar.

Jag har nämligen köpt dator med Windows Vista Home Premium förinstallerad. Har även köpt DVD player från Philips med stöd för Divx format för att kunna spela nedbrända avi. filer.

 

Fråga 1: Måste jag använda Nero för at bränna AVI. filer på CD, eller kan jag använda det bränningsprogram som finns i Vista?

 

Fråga 2: De AVI. filer som jag har bränt på skivan i bränningsprogrammet som finns i Vista fungerar inte när jag stopar min CD i DVD player. Fungerar dock utmärkt när jag kör skivan från datorn. Är det fel på DVD player trots att den har inbyggd stöd för Divx format?

 

Tacksam för snabb hjälp

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är ganska ny här på forumet.

 

Välkommen till forumet!

 

 

Har läst tidigare inlägg för att försöka låta bli att besvära er med mina frågor men ej hittat svar.

 

Forumet är till för att "besvära" med olika frågor :)

 

 

Fråga 1: Måste jag använda Nero för at bränna AVI. filer på CD, eller kan jag använda det bränningsprogram som finns i Vista?

 

Visst kan du använda det inbyggda som finns i Vista, men Nero som du tydligen också har, innehåller en mängd med olika delar för att bl.a bränna det mesta på cd/dvd på olika sätt.

 

Har inte använt det inbyggda i Vista, så jag är inte säker på hur det fungerar, men det finns folk här på forumet som vet mera om detta.

En av våra kunniga på Vista är Maratonmannen, han kan säkert på hur det fungerar, han kanske även kan svara på din andra fråga gällande funktionen i Vista.

 

 

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...