Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabbare bränning med Nero!


Adde_CFC

Rekommendera Poster

Tja!

Jag använder mig av nero startsmart och när jag bränner en dvd så blir den bra, men det är bara det är det tar den tid att bränna som filmen är lång. Det är lite jobbigt. Någong som vet någon inställning som man kan rätta till? Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad utgår du från när du bränner - är det en avi-film, en dvd-avbildning eller nåt annat?

 

Att bränna en dvdavbildning bör gå på 10 minuter eller mindre om det inte är en gammal brännare eller nåt annat problem. Att bränna avi-filmer till dvdformat kan ta timtal, det beror på hur snabb datorn är på att konvertera filmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bränner från avi till dvd och när jag bränner så spelas samtidigt filmen upp i en liten ruta i vanligt tempo som när man ser på filmen. Hur ska man göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa snabbare dator, det tar lång tid att konvertera AVI-filer till dvdformat.

 

Om din dvdspelare kan spela upp AVI-filen direkt går det förstås mycket snabbare (bränn då som data-dvd).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en relativt ny dator. Så det ska gå relativt snabbt...

Hur bränner man som data-dvd? En fingervisning kanske?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Nero Burning ROM, när du där ska välja projekttyp/kompilering väljer du data-dvd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startar Nero smartstart. Då komemr det upp en meny, antingen cd eller för dvd. Jag tar då "skapa dvd-video"?!? och där ska man kunna välja projekttyp, data-dvd? Ledsen om det blir lite mycket, men är inte så kunnig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero Burning ROM är ett annat program. Hur man gör i Nero Smartstart vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag misstänker att du har en version av Nero som saknar Burning room Då väljer du (med fördel) Nero express och väljer där alternativ Data DVD.Sedan är det enkelt att fortsätta.Om du vill lägga till fler filmer senare på skivan så skall den rutan vara ifylld som tillåter det.

 

Nero Start smart är ju ett hjälpmedel för att man skall hamna rätt inget program. I vänsterspalten markera express.

 

LARSAS

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-02 13:54:11 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidospår: Jag trodde Nero Burning ROM var själva kärnpunkten i Nero (d v s finns alltid med) men så är det alltså inte? Jag vet att det finns ett antal skal som ska underlätta navigeringen bland alla delprogram men att Nero Burning ROM alltså alltid finns med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Köper man Nero 7 fullversion så finns Nero burning room med som ett eget avsnitt.

 

I dom oem ptodukter som kommer med ex fujuitsi simens finns det inte med . I just det här fallet med att bränna avi filer typ XVID är express fullt tillräckligt.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag ladda ner Nero express eller har jag det på nero smartstart? Skriv annars något annat bra bränningsprog. som finns att ladda ner?!

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om du öppnar Nero Startsmart har du inte då en lista till vänster med de program som ingår i ditt Nero.Vilka program finns där?

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-07-02 16:32:12 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har med en skärmdump. Så ser det ut när jag öppnar Nero!

 

[bild bifogad 2007-07-02 16:34:32 av Adde_CFC]

958346_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om du klickar på den där pilen till vänster mitt i tror jag du får fram ingående program .Eller också klicka på skapa dataskiva.definitivt inte DVD video då hamnar du nog på nero vision igen.

 

Att gå via startmenyn till program som lizard skriver är inte så dumt heller!

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-07-02 17:03:25 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-07-02 17:12:55 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU har jag bränt bort 2 st dvd skivor.

Jag gick in på nero express...

jag tog bränn dataskiva.

Där skulle man lägga till filmen...

Sen valde man brännare..

Filmen brändes på 4 min och skivan funkar inte på varken dvd spelade (bad disk) eller playstation 2 (fel format).

men men, någon idé?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den fungerar i datorn är det inga fel på skivan utan då är det snarare så att varken din dvdspelare eller PS2 kan spela upp det formatet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man då konvertera om avi filerna till ett format som de flesta dvd spelare kan spela upp? Ge isf några ex. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det du tycker tar för lång tid sa du i början av tråden? Det är nämligen det formatet som ALLA dvdspelare kan spela upp.

 

En del kan spela upp olika varianter av DivX och Xvid, även med undertexter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...