Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur bränner man en dvd med nero??


marockan

Rekommendera Poster

hej skulle vilja veta hur man bränner filmer i nero jag har dvd-r cd (4,7gb) och jag vet inte hur jag ska bränna......jag har nero 7 essentials

 

tack i för hand!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne jag ska bränna in avi filer och det tar mkt plats en kompis har försökt att hjälpa mig han sa att jag måste minksa storleken på dom och att man kan göra det i nero.....all hjälp uppskatas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två alternativ:

 

1. Om du har en dvdspelare som kan spela DivX/Xvid och filmerna är i det formatet kan du bränna dem som en datadvd.

 

2. Om du vill ha en dvd som kan spelas upp i alla dvdspelare ska du använda Nero Vision. Men det kan vara så att Nero Vision inte ingår i Nero 7 Essentials.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har nero vision 4 och jag trycker på skapa din egen dvd-video

sen kmr allt upp o jag lägger in filmerna men sen så tar typ 4 st 700 mb filmer dom tar tillsammans lite mer än 7 gb och man måste minska storleken men vet inte hur....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in i Nero Vision på Videoalternativ kan man välja "smart omkodning". Då ska Nero anpassa kvaliteten efter hur många filmer du lägger in, d v s de kommer alltid att rymmas men det blir allt sämre kvalitet.

 

Har du valt "DVD" och inte "DVD-9"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är inte det jag är ute efter

jag vill skapa min egen dvd-video men måste bara minska storleken på filmerna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gör en dvd-video kommer alla filmfilerna att kodas om till MPEG2 (som dvdspelare kan visa). Om du vill få plats med många filmer (många timmar/minuter) måste filerna kodas om med lägre kvalitet, det är vad Nero Vision kan göra.

 

Det är (tyvärr kanske) så det fungerar med dvdfilmer.

 

[inlägget ändrat 2007-06-30 19:43:05 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

 

Att du inte får in de fyra avi filmerna på en DVD5 kan bero på att nero vision inte är ställd på automatisk anpassning.

 

I Nero vision mer knappen ---videoalternativ--DVD-video----se tillatt kvalitetsinställning och sampling stor i läge automatsk.

 

Naturligtvis måste också DVD5 vara valt.

 

Det kommer att ta lång tid och kvaliten blir troligen dålig.

 

LARSAS

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...