Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara bild spelas in, ej ljud...


Sommar71

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem då jag ska spela in tv program till datorn, inget ljud sparas bara bild.

Använder Pinnacles 300i tv-kort. Allt fungerar fint då jag kollar tv live på datorn.

Datorn är kopplad till en digitalbox, ljudet från digitalboxen till datorns Line in.

Det går bra att höra ljudet under själva inspelningen. Har valt inspelningskälla Line in på ljudkortet.

Har försökt få hjälp både från PC-city där jag köpt datorn och från Pinnacle - båda hänvisar till Microsoft. Microsoft i sin tur tar 700:- för att registrera supportärende... man blir så trött!

På Pinnacles support FAQ hittade jag följande: "PCTV ships with an audio patch cord that connect the PCTV to the line in on your sound card. This cable must be attached to be able to hear and capture audio." Är det någon som vet vad det är för ljudkabel som menas? Är det något som man ska koppla inuti datorn? Köpte ju datorn färdigmonterad och vet inte alls hur det är kopplat inuti. Tycker att eftersom live tv fungerar så borde det ju också gå bra att spela in?

 

Hoppas innerligt på hjälp!

/Pernilla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...