Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jag har gjort dvd från vhs men jag kan inte se den på vanliga dvd...


serok

Rekommendera Poster

jag har gjort dvd från vhs.

men problem när vi kollar från en vanlig dvd spelare. vad kan det vara problemet. Tror ni att det kan vara bränn hastigheten???

Tack för hjälpen redan nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste beskriva vad det är för fel. Om det är hackigt beror det troligen på andra processer i datorn som stör + för hög brännhastighet i förhållande till CPU- och minnesprestanda.

 

Precis innan du bränner, starta om datorn och ställ in lägre brännhastighet. Prova gärna på en DVD+/-RW ifall det skulle bli fel, så du slipper förstöra flera DVD-skivor.

 

Det kan också bero på att din DVD-spelare inte klarar typen (DVD + eller -). Prova att spela upp i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som flora50 skriver, hur yttrar sig problemet?

 

Med en hyffsat modern dator är det inga problem att bränna i full fart ,en det finns många saker som kan gå fel.

 

Tala gärna om ifall ni vanligtvis kan spela upp brända filmer (som inte är köpta).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[color="#0000ff"]Du måste beskriva vad det är för fel. Om det är hackigt beror det troligen på andra processer i datorn som stör + för hög brännhastighet i förhållande till CPU- och minnesprestanda.

Precis innan du bränner, starta om datorn och ställ in lägre brännhastighet. Prova gärna på en DVD+/-RW ifall det skulle bli fel, så du slipper förstöra flera DVD-skivor.

Det kan också bero på att din DVD-spelare inte klarar typen (DVD + eller -). Prova att spela upp i datorn.[/color]

 

jag hade brollop i somras... vi filmade med vhs kamera occ sen jag ville den på dvd skiva. jag är klar med dvd skivan den visar prfekt och sen brände jat till dvd. men på dvd spelaren hackar så ofta...

 

[color="#0000ff"]Som flora50 skriver, hur yttrar sig problemet?

Med en hyffsat modern dator är det inga problem att bränna i full fart ,en det finns många saker som kan gå fel.

Tala gärna om ifall ni vanligtvis kan spela upp brända filmer (som inte är köpta).[/color]

 

Nej det står på rubliken oxå att jag försäker bränna vhs band till dvd...

(jag har gjort dvd från vhs men jag kan inte se den på vanliga dvd...)

 

[inlägget ändrat 2007-06-23 15:31:02 av serok]:)

[inlägget ändrat 2007-06-23 15:32:03 av serok]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klar med dvd skivan den visar prfekt

DVD-skivan är alltså OK?

sen brände jat till dvd. men på dvd spelaren hackar så ofta

DVD-skivan är inte OK?

 

Vad menar du?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...