Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lite pausunderhållning.


Whistler

Rekommendera Poster

Verkar vara rätt ensam här ikväll - är till råga på allt helt icke-påverkad av Whiskey för ovanlighetens skull. Nåväl, kände mig lite däst och småirriterad så jag var in på ett "icke-definierat" usenetforum för att bråka lite, lyckades till min stora förtjusning hitta den förmodligen sämsta Linux-*advocaten* på hela usenet ;)

 

Klipper in några höjdpunkter :

 

Whstler: So you do realize that the SMP support for the Linuxcore is fairly fresh and that most of the criticism against the initial Mindcraft-test was the poor Linuxcore and not the rigging of the platforms (read:rigged by MS ppl)?

 

inyourface: yuo dont know what the **** you talking about the SMTP has been working from way back when Red Hat was still new !!!1

 

Whstler: so we are discussing mailprotocols now are we ?

 

inyourface: wat ?

 

Whstler: well SMTP hardly qualifies in multiprocessing schemes does it ?

 

inyourface: you think you are real cool now right ? you fuckin moron, i have been working with computers for over 15 years and you think you can beat me ? I SHOULD BREAK YOUR NEECAPS!

 

Whstler: Close your CAPS instead and install a spellchecker you illitterate little hacker-wannabee. So you want to continue discussing SMP support ?

 

inyourface: You begged for it, your going down now im triggering here, bye !!!!!!

 

Whstler: waiting....

 

Whstler: did you mean tonight ?

 

Whstler: can i be of any assistance in any way ? You need help ?

 

inyourface: **** yuo, motherfucker ia can take you down anytime i want, **** off!!!!! im to tired right now, but i do it later if you dare motherfucker.

 

Åsså vidare, det blev långt värre - tror han började gråta till slut ;)

 

Nu är jag j'vligt sugen på en Whiskey !

 

Stämmer det att SUN släppt källkoden till Staroffice fri ?

 

 

 

 

[inlägget oändrat 2321-11-27 119:59:35 av Whistler]

[inlägget ändrat 2000-10-13 20:02:47 av Whistler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

vet inte att skilja på smtp å smp?...hehehehe

det var roligt, förmodligen nån 13-årig torvalds wannabie, inget att bry sig om...

 

ja staroffice:s källkod e fri dock, är det lite svårt att hitta nåt på deras förvirrade site ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, det var en rolig prick - svårt att hetsa upp sig mot ett sånt charmtroll ;)

 

The Cocococode :

 

http://www.sun.com/products/staroffice/get.html

 

Min uppgift är givetvis inte att dela ut länkar som inte gynnar MS men jag gör allt för att starta ett krig.

 

*hick*

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-10-13 20:40:40 av Whistler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

 

Whistler...för mycket alkohol i kroppen redan??

 

 

annars var det ju du som frågade efter källkoden....jag skiter väl fan i den...

REMEMBER????

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PeakGeek,

 

Aldrig för mycket alkohol i kroppen - vi är ensamma här så det är bara kriga !

 

Försvara Staroffice för helvete !

 

"REMEMBER????"

 

öööh SMTP ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

 

 

sorry Whistler...men jag gillar inte Staroffice...för mycket Microshaft Office över det, men inte lika funktionsdugligt... ;)

 

nä tacka vet jag dokumentskapande i latex....det ä grejer det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PG,

 

Kan du inte låtsas att du gillar Staroffice bara för den goda sakens skull ?

 

Eller ska vi plocka in [inyourface] för vidare fältslag ?

 

Han/hon är vass så vi behöver oddsen 2:1 misstänker jag.

 

latex ?

 

Förklara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses Petra, du sällar dig också till vår lilla nördklubb som istället för att spy vid bardisken på krogen andas med alkoholandräkt mot skärmen så det immar ;)

 

Välkommen!

 

"*fniss* Du retar upp folk på alla språk du. :-D"

 

Mitt kall ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Whistler, posta hela resonemanget, el. skicka det åt mig.

 

Oroa dig inte för den där gubbens privata intergritet eller någonting för jag säger det åt dig rakt nu att kommer att läcka som ett såll :)

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HDS,

 

Mailar över det, har av förståeliga (och estetiska) skäl valt att bara klippa in en del.

 

"Oroa dig inte för den där gubbens privata intergritet eller någonting för jag säger det åt dig rakt nu att kommer att läcka som ett såll :)"

 

Har kollat upp personen men namnet är Holländskt och jag vet ärligt talat inte om det är en karl eller en kvinna - lägger inte ut hans/hennes personliga info i forumet dock.

 

Välkommen HDS, nykter ? ;)

 

*hick*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

latex=latex elatex lambda, pdflatex - structured text formatting and typesetting(utdrag ur "man",fan vet vad det ska betyda....)kanske Petra känner till sånt?

 

jasså MacintoshPetra dök också...Windoze mot Mac vs Linux som krossar båda....hehehehe... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

 

Whistler å HDS va fan ska ni med det till....uppgifterna alltså? sitter ni verkligen å häckar på chattarna bara för att träffa såna där...???

 

 

förresten lägg visst ut det här på eforum....kul ju bara va

[inlägget ändrat 2000-10-13 21:46:20 av PeakGeek]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"sitter ni verkligen å häckar på chattarna bara för att träffa såna där...???"

 

Öh, jo.

 

Trodde jag gjorde mig tydlig när jag tidigare beskrev att jag endast gav mig ut för att provocera - det ultimata är ju att hitta ett objekt som man bara kan hata rakt av eller hur ?

 

Adresser & sånt är bara för eventuella brevbomber och dylikt, annars vill jag inte kränka "Det´s" identitet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

"Trodde jag gjorde mig tydlig..."

 

 

vafan Whistler du låter ju som en beng

som är ute å trålar en sen fredagskväll...hehehehe

 

 

[inlägget ändrat 2000-10-13 21:53:31 av PeakGeek]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

hehehehe...som sagt Whistler vet fan inte vad latex e för nåt....

 

bra att ha lista;

 

rockar fett för spel å mm:Windows 95/98/se/me(utom för UT å Q3) suger dock för allt annat!

 

rockar ungefär såsom Mick Jagger(dvs han vet hur låten går men har noll tonsinne)

för nätverk:Windows 2000 åxo bra för en del spel som den kör bättre än vad Windows 9X gör

 

berlins symfoniorkester en schysst konsertkväll (ach du schööna poesi!): Unix för seriösa Nätverkstillämpningar (och i viss mån Linux)dock kan det vara så att om orkestermedlemmarna varit ute å festat å sitter å spelar med en riktig bakfylla så är det en bitch att

dirigera dom rätt, suger dock totalt för mm å spel!

 

rockar fett såsom Metallica på en riktig headbangerskonsert;Linux, rocka tills huvet sprängs i bitar, dock blir aftermaten smärtsam, OBS! endast för mickelnördar dock med absolut kontrollen på whats happening!

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-10-13 22:15:48 av PeakGeek]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näääää... jag vet inget om latex mer än att bristen på sånt gjorde att jag kom till. :-D

 

Jag trodde det var Windows & Mac vs Linux när det gäller kampen mot dessa "frimicklare". Vi Mac- och Windows-nissar betalar ju trots allt för vårt OS medan de där finniga *vistig* linux-nissarna inte betalar ett ruttet lingon och sen klagar över att de inte har Photoshop *ironi*;-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

"Näääää... jag vet inget om latex mer än att bristen på sånt gjorde att jag kom till. :-D"

 

Ja, det låter fan som ett kondommärke eller nåt...

 

"Vi Mac- och Windows-nissar betalar ju trots allt för vårt OS medan de där finniga *vistig* linux-nissarna inte betalar ett ruttet lingon och sen klagar över att de inte har Photoshop *ironi*;-)"

 

 

....<GÄSP> ...och poängen var följande?

btw så sitter jag i Windows 2000 å skriver det här....lika poänglöst det, come to think of it ;)

 

[inlägget ändrat 2000-10-14 01:24:23 av PeakGeek]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Du menar väl att de klagar över att de inte har Photoshop gratis och med källkoden inkluderad? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>det ultimata är ju att hitta ett

>objekt som man bara kan hata rakt av

>eller hur ?

 

Det är juh bara att dra till Baren då ;]

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...