Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop - spara lager?


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

Är det någon som kan hjälpa mig? När jag jobbar i photoshop och vill stänga ner och spara i jpg så går det inte att välja spara lager varpå det inte fungerar att redigera i de lager jag tidigare gjort. Hur gör jag för att ha kvar den möjligheten?? Tack på förhand! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha dina lager intakta ska du spara i psd-format som är Photoshops "egna" format.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW, härligt med snabbt svar :-)

Går det inte att spara i flera lager i jpg? Om man har "gjort bort sig" och sparat i jpg och vill öppna de olika lagren går det inte då? Det vill säga man måste göra om (det är vad jag gör nu och jag är ny på PS så det tar ju onekligen lite tid men jag lär mig ju iofs om om om igen....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en gång sparat i jpeg är lagren för evigt borta, du får göra om dem.

 

Vanligtvis sparar man i PSD-format hela tiden. När man är klar sparar man en kopia i JPG (eller vad man nu vill ha) men behåller PSD-filen (om man nu inte VET att man aldrig vill se den igen).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å tack snälla för svar! jag har redan gjort om det jag håller på med flera gånger, jag blir gaaaaaaaaaalen *skratt* men man lär sig ju samtidigt! men nu har jag ex flera lager uppe som jag ser och jag har sparat i jpg. om jag nu väljer att spara i psd format finns lagren kvar då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...