Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bränna ut film på dvd-skiva


löss

Rekommendera Poster

hej jag har kollat runt lite i forumet och hittat att man skall använda nero vision när man bränner ut på dvd .. men när jag har satt i min dvd skiva och startat programmet så läser datorn skivan som en vanlig cd-rv, den visar att skivan är 700 megabite stor..

 

nån som vet vad det kan vara för fel??

 

 

 

mvh

/löss

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att du ska använda Vision för DVD film, nu till problemet !

 

Om du öppnar "Nero Vision" från "Nero Start Smart" så ser du högst upp i Start Smart tre alternativ, CD/DVD, CD och DVD, har du kontrollerat så det är inställt på ett DVD alternativ.

 

När du sedan öppnat Vision ska du välja "Skapa DVD, DVD Video.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flyingdalmas

Jag bränner all min DVD i DVD-decrypter och använder endast NERO till att bränna avi. Nero är absolut inget måste och om du bara ska bränna ISO så är DVD-decrypter ett smartare val eftersom att det är förhandsinställt, lättare att använda och dessutom gratis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom DVDDecrypter inte längre utvecklas kan man istället testa ImgBurn. Det är en vidareutveckling av brännarfunktionaliteten (d v s ingen rippning) med en del praktiska nya funktioner.

 

http://imgburn.com/

 

Men precis som med DVDDecrypter måste filmerna redan vara i DVD-format.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla tips :) skall kolla om det funkar nu på direkten.

men kan man bränna ut avi format på dvd-skiva och sedan se den på en dvdspelare?

 

 

 

 

 

mvh

/Löss

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, förutsatt att dvdspelaren kan spela upp det formatet.

 

Om dvdspelaren kan spela upp DivX-filmer och du bränner en DivX-film på det sättet kommer det (mest troligt) gå bra att spela upp filmen. Det brukar även gå bra med undertexter men det kan vara lite kinkingt att hitta rätt variant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flyingdalmas

Om du ska bränna en eller flera avi filer på en dvd skiva för att sedan titta på en dvd-spelare som stöder DivX så är väl ändå nero det självklara valet? bara att bränna som data-cd/dvd, tar 5 minuter med en hyffsad brännare, plus att du kan lägga in 6-7 stycken normalstora avi-filer på en dvdskiva utan några som helst problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Till problemet för att bränna avi till DVD så att man kan spela upp det på en helt vanlig DVD så har jag ett bra program. Det heter ConvertXtoDVD och då behöver du inte en DVD spelare som stödjer Divx osv. och då kan du dessutom bränna in undertexter på DVD:n

 

Hoppas det hjälper

/Dawidski

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

tack för all hjälp:thumbsup: jag sitter nu och skall testa att bränna en iso-fil.. hoppas det funkar :D

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får det inte att fungera :S jag går in på Nero-smartstart sen klickar jag make ur own DVD Video sen efter det väljer jag make video cd ... men då visar den att skivan bara har 700 mb plats... vad gör jag för fel???

 

mycket tacksam för svar :)

 

mvh /löss

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en ISO-fil ska du inte välja att göra en DVD Video. Jag har inte Nero så jag kan inte programmet, men försök hitta något med Burn image någonstans.

 

700 MB låter som en CD och inte en DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia redan skrivit ska du inte göra en DVD-video. Här kan du se var alternativet för en avbildning finns:

 

http://www.wiki.bysalamedia.com/index.php?title=Br%C3%A4nna_avbildning_med_Nero

 

make video cd ... men då visar den att skivan bara har 700 mb plats

 

Eftersom en video-cd bränns på en CD är det helt korrekt, en CD rymmer inte mer än så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ett alternativ som underlättar att hitta rätt för att bränna en avbildning som fungerar för mig är att högerklicka på filen.Öppna i menyn leder direkt till nero burningsrooms brännruta för "avbildningar".

Skivan skall brännas som avslutad.

Eftersom jag även har imgburning installerad så finns även det som val i menyn.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-07-10 11:45:12 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...