Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smartphone från HTC eller ej... behöver man 3G?


Shape_sthlm

Rekommendera Poster

Shape_sthlm

Jag står i tagen med att skaffen en HTC P4350 alt. 3600. Mitt behov är att kunna komma åt e-post och kontakter (Outlook), internet (gmail samt läsa nyheter) samt kunna öppna upp Excel-filer.

 

Således uppfyller båda produkterna mina nödvändiga krav,men jag undrar vad jag "missar" genom att välja en lur som saknar 3G (P4350)?

 

Alla input i ämnet är av värde!!

 

Bör jag välja nåt annat än HTC? BB kanske?

 

Vad säger ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag undrar vad jag "missar" genom att välja en lur som saknar 3G

 

Möjligheten till den fart 3G kan ge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av 3600, däremot äger jag en P4350 som jag är riktigt nöjd med faktiskt. Det fungerar alldeles utmärkt att synka Outlook direkt mot företagets Exchange server, det finns till och med Direct push vilket innebär att så fort ett mail kommer till servern så plingar det till i din telefon oxå. Helt underbart! Själva synkningen över GPRS går snabbt, jag har ingenting att klaga på där, det skulle säkert gå lite snabbare med 3G, men jag tycker inte det känns så jobbigt som det är nu.

 

Gmail funkar asbra med deras java applikation, väldigt skönt att alltid komma åt den mailen oxå, speciellt då man har ett "riktigt" tangentbord att skriva mail på.

 

Däremot är batteritiden väldigt dålig, för att inte säga usel... jag pratar inte skitmycket i telefon, har inte heller pushmail igång hela tiden eller WiFi för den delen, men ändå blir jag tvungen att ladda telefonen varannan/var tredje dag vilket är lite väl mycket i mina ögon. Men så blir det nog då man har en stor skärm och annat gott i telefonen! :)

 

Jag kan lugnt rekommendera P4350, men om batteritiden är viktig för dig så ska du nog välja någon annan istället.

 

Hade du tänkt använda Skype i telefonen så är det inget jag råder till, det funkar inte särskilt bra, i alla fall inte ännu, fast å andra sidan är det ju bara en alphaversion av Skype som fungerar för denna modell ännu.

 

--

"I killed my dinner with karate -

kick ´em in the face, taste the body;

shallow work is the work that I do." -Joanna Newsom

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska ta en titt på dom nya HTC S710 eller HTC Artemis (med GPS) om du inte har behov av 3G. Men 3G får du i HTC MTeoR.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...