Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installationsguide till Windows 2000


daniello

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en lite äldre dator som har stått ett tag och samlat på sig damm och nu skall min syster få den. Jag har tidigare installerat Windows XP på den, men tycker att den inte klarar av XP för den går lite segt. Har inte installerat Windows 2000 någon gång förut, så nu undrar jag om det är någon som har en bra guide till Windows 2000 till en nybörjare på området.

 

 

Tack på förhand.

 

 

 

/daniello

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovar att du klarar och installera 2000 om du klarar och installera XP sätt i skivan och boota upp och installera bara.

 

Jag skulle annars rekommendera Linuxdistributionen xubuntu som är ett utmärkt val till äldre datorer sämre programutbud men vanliga program som t.ex. webbläsare och MSN-klient finns. Du slipper också skit som virus och spywares.

http://www.ubuntu-se.org/drupal/?q=node/126

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad glad jag blir men är det ungefär samma som när man installerat XP??

 

Det finns ingenting man inte kan fastna på då?? Skall man hämta hem någon Service Pack??

 

 

/daniello

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa och se om du fastanar?

 

och ja du lär behöva uppdatera en hel del ifrån windows update sp4 är senaste sp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ingen uppdatering som bara är gjord för Windows 2000?? T ex om jag skulle råka installera en Service pack som bara var gjord för XP, finns det?? (Att man skulle kunna "ta fel")

 

 

/daniello

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Update känner av vad det är för dator som ansluter och skickar bara ut sådana uppdateringar som gäller för den datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu en helt annan fråga, behöver man någon startdiskett om man installerar Windows 2000? Eller räcker det med Cd-skivan??

 

 

/daniello

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställ in i bios att den ska boota from cd-skiva. Sen är det bara att godkänna licenseavtal, o skapa en partition o sen är det lite grovt att kunna välja "nästa-nästa" och nästa-----

 

Guiden för installatlionen är rätt besktivande så om nu inte dator spontant självantänder så kan du inte misslyckas...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...