Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[bug] Går ej att editera egna inlägg med KOD-tag i


Monshi

Rekommendera Poster

Det går inte att redigera inlägg där det finns KOD-taggar i som man skrivit själv. Det går inte att posta ändringen så länge KOD-taggarna finns där.

 

Om jag istället, i kraft av moderator, redigerar annan användares inlägg som innehåller KOD-taggar så aktiveras dessa efter min ändring, dvs koden blir snyggt formaterad.

 

Detta problem har jag upplevt under en längre tid men har inte orkat posta det här. Betvivlar ju samtidigt att någon som kan göra något åt detta kommer att läsa och fixa det. Det händer ju inte mycket med Eforum nuförtiden.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

*bump*

 

Tänk så rätt jag hade i min kommentar:

Detta problem har jag upplevt under en längre tid men har inte orkat posta det här. Betvivlar ju samtidigt att någon som kan göra något åt detta kommer att läsa och fixa det. Det händer ju inte mycket med Eforum nuförtiden.

Inget händer här. Inget.

 

USELT att inte ha fungerande kod-taggar.

Ännu uslare att inte fixa en rapporterad bugg.

Fast å andra sida varför ska man ens använda kod-taggarna.

 

Skärpning IDG. Visa att ni bryr er om Eforum.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*bump*

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Måste bara testa igen, för jag redigerade just ett inlägg med kod-taggar i en annan tråd och det gick bra. ( //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=950123#950211 )

 

Dim Eforum As Unupdatable
Eforum.TryUpdate() ' Uppdatering av inlägget

 

[inlägget ändrat 2007-05-31 22:18:08 av Anjuna Moon]

 

Verkade ju fungera bra. Är det kanske så att det är i vissa forum bara det inte fungerar?

[inlägget ändrat 2007-05-31 22:18:35 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste till att testa. Återkommer...

 

 

och nu har jag testat lite. Det verkar vara forumen Excel och VBA som jag har problem med, åtminstone. Där kan jag inte editera ett inlägg med kod-taggar, vare sig ett av mina egna eller någon annans. Kanske har någon koppling till att jag är moderator där så du (Anjuna) får gärna testa i ex.v. VBA-forumet. Anmäl inlägget efteråt så tar jag och raderar det.

 

Stoppar in en kod-tag är också bara för att:

Dim myVBExample As String

och det fungerar.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2007-06-01 09:12:25 av Monshi]

[inlägget ändrat 2007-06-01 09:12:44 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Anjuna Moon

Monshi (verkar meningslöst att adressera IDG längre ;) nu verkar felet även ha spritt sig till minst ASP/VBScript-forum. Försöker jag uppdatera ett inlägg som tidigare inte hade KOD-taggar och i redigeringen lägga till en KOD-tagg så händer inget, det hänger sig bara.

 

Verkar som en cancersvulst håller på att sprida sig i tagg-motorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Micke_skane

Ahhh, det är mer än jag som har problem med detta strulet.

Ska det vara så svårt att lösa och hur Kan det bli ett problem...

 

Vidare märker jag att det tar en hiiimla lång tid innan saker för bäst pris har laddats in. Någon mer som märkt det?

För övrigt så är dem ju inte tillgängliga utan det blir en x-bild :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Vidare märker jag att det tar en hiiimla lång tid innan saker för bäst pris har laddats in. Någon mer som märkt det?

 

Yes. Dödenannoying.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane
Yes. Dödenannoying.
Ja, man känner ibland att man inte har lust att besöka sidan då det ska vara såååå segt.

Fattar inte vad det är som ska vara så segt :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...