Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bästa grafikkortet


PatrickMorsing

Rekommendera Poster

PatrickMorsing

Är det någon som vet vilket som är det bästa grafikkortet för bärbara datorer? Det vore ju kul att kunna spela lite på jobbdatorn....

 

Patrick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, grymma grafikkort regnar ju inte precis från himlen bland bärbara, men jag har just skaffat en IBM Thinkpad A20p. I den sitter iallafall ett ATI Rage Mobility 16Mb med helt OK egenskaper för spel och annat kul.

 

Mig veterligen (och jag letade länge) så är A20p den enda bärbara (alla kategorier och tillverkare) som sitter bestyckad med 16Mb grafikkort. Som en extra bonus så har den S-Video In och Ut, vilket ju är sköj om man vill ut och filma och sedan redigera på krogen... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

När jag beställde min burk i augusti månad så pratade jag med många tillverkare, bl.a Dell. Försäljaren, som var måttligt intresserad av att sälja datorer sa att Dell inte hade någon modell med 16Mb grafik, och det fanns inte heller på marknaden "eftersom det var tekniskt omöjligt".

 

Eftersom jag redan hittat IBM-modellen med 16 Mb, så talade jag om för honom att det fanns det ju visst det. Jag tror att han surnade till lite då, för han tyckte att, jaja, du får väl leta på vår websida då... inte mycket till servicekänsla där inte...

 

Hursomhelst... har sett att Dell Inspiron 5000, tror jag att det är, har 16 Mb ATI Rage-kort. Men, IBM's A20p har S-Video In och Ut, medans Dell-burken bara har S-Video ut. Så jag ångrar inte mitt IBM-val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...