Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

The Upgrade Redemption Support Centre/Moduslink


Haxxe

Rekommendera Poster

Hejs!

 

Satt i flera veckor och väntade på att min Vista Home Premium skulle levereras, efter att ha utnyttjat Acers uppgraderingsmöjlighet och mot blott fraktkostnaden ha köpt detta OS. Trevligt, bra sätt att erbjuda slutanvändare mervärde!

 

Men! Vi (jag & damen) gjorde en utlandsbetalning till deras bank, vilken vi lyckades med så att alla uppgifter fanns med. Efter ett par veckor får jag ett mail från "The Upgrade Redemption Support Centre" som meddelar att de inte har tagit emot betalning för vår beställning, och därför annulerat den. Efter att ha både sänt en kopia på betalningsverkställandet, och ett par andra vänliga men bestämda mail, så har det inte skett någon förändring i statusen på beställningen. jag börjar ana det värsta och förbereder mig så smått på att det aldrig lär dyka upp något Vista. Känns, minst sagt, surt. Jag kan nog leva med att inte få Vista, men då vill man iallafall få pengarna tillbaka, men avsändarna nämnda ovan verkar inte vara så kommunicerande... :thumbsdown:

 

Är det fler personer som har råkat ut för samma sak? Det är ju inte mitt problem om de inte kan hålla koll på inbetalda pengar...

 

/hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias C

Fast det är ingen utlandsbetalning.

Kontonummret man får 90900030528 är ett svenskt konto på ABN-AMROs konto i Stockholm. ABN-AMRO har clearingnr 9090 så man betalar helt enkelt till clearing 9090 och konto 00030528

 

Fast någto Vista har jag inte sett till ännu, Beställning mottagen, utskeppningsdatum okänt har det stått hur länge som helst.

 

Frågor av typen "har ni registrerat min betalning" svarar de inte alls på...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, minsann... men ändå visar vårt "kvitto" att det är mottaget pengar av de uppgifter som gavs, så jag tror inte att det är något fel här. Skönt dock att läsa om att man inte är själv om att tycka lite sämre om Moduslink, de verkar inte ha "alla hönsen hemma"...

 

Får väl bli ett snack med Acer. Om de nu känner sig engagerade i frågan... :-P

 

/hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har nu i dagarna fått mail från ModusLink att de skickat iväg min beställning och jag ska få dem inom 3 veckor så det verkar äntligen vara på G.

 

Hur har det gått för dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det har gått åt pipan. :thumbsdown: Ringde deras supportcenter (vilket enligt specningen av min mobilräkning kostade 55 kr...) men det var som att tala med en vägg.

 

Jag & damen har kunnat sluta oss till att det enda problemet som skulle kunna ha uppstått är att det är mitt namn o adress som anges för leverans, men det står hennes namn som avsändare på banköverföringen. Men åandra sidan så har vi samma adress och ordernummer står tydligt angivet. Alla dokument är visade från min sida och beställningen blev även godkänd.

 

Vad som gör mig så helt rasande är den totala frånvaron av kommunikation. Jag fick ju ett mail som i standardtext sade att de inte hade fått några pengar. Jag skriver tillbaka och bifogar kopia på betalningsordern. Inget svar. Efter ett par dagar skriver jag igen och bifogar denna gång på nytt kopia på inköpskvitto. Båda gångerna ber jag dem att skriva tillbaka och förklara var problemet ligger (jag accepterar inte bara svaret "vi har inte fått pengar" när jag så tydligt kan påvisa att det har de visst fått). Inget svar.

 

Efter ännu ett par dagar kommer ett mail som börjar med "Dear Mr. Pålsson". Wow, tänker jag, en människa! Men, det var samma standardtext även i detta mail. Your order has been cancelled...

 

Då ringer jag ned, vilket var något av det mest meningslösa som jag någonsin gjort. Det är helt klart så att killen som satt i andra änden inte hade någon som helst mer information än den som vi (vi slutanvändare) kunde se när vi loggade in för att kolla vår status. Det enda han kunde säga var "your order has been cancelled" - jaha, tack det hade jag liksom redan förstått...

 

Det roligaste var när han föreslog att jag skulle begära att få pengarna (som Moduslink hävdar att jag inte betalat) tillbaka... "Hur tycker du att jag skall göra då?" Inget svar... :-P

 

Återvändsgränd. Mailar till Microsoft som svarar (2 gånger, olika avsändare) att Moduslink inte är ett partnerföretag till dem, så de kan inte göra något. Men den ene avsändaren önskar mig iaf. lycka till! Återstår supportärende hos Acer, men alternativen i deras telefonsupport passar inte riktigt in på mitt ärende.

 

Så det lutar åt att jag får bita i det sura äpplet. Kanske kan vi få pengarna tillbaka via banken. Jag har ju förvisso XP MC installerat på vår nya bärbara, sedan fabrik, men den installationen är allt annat än stabil, och Vista till det priset kan ju faktiskt vara kul

 

Men, som sagt, Moduslinks beteende är det värsta i denna roman. Den totala avsaknaden av kommunikation gör att man är sugen på att sända (ännu ett) mail och verkligen tala om vad man tycker, s.a.s. utan artighetsfraser. Men jag är ju svensk så jag tiger väl still o utvecklar migrän istället...

 

Saa är det!

 

/hans

 

[inlägget ändrat 2007-05-21 13:52:29 av Haxxe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej där!

 

Det är väl en klen tröst men du är inte ensam om att försöka få svar från Moduslink.

Fick precis som du mail att de inte fått pengarna, mailade betalkopia X två

och bett om läskvitto men inte kom det något. Har mailat igen men utan svar. Men beställningen är annulerad!!!!

 

Ringde HP klagomålavd. idag och fick veta att inte ens dom kan komma i kontakt med Moduslink annat än via mail. Dom lovade dock att maila till ovannämnda företag så får jag väl se vad som händer. Inte för att jag tror det händer något!!

 

Jag tycker faktiskt att HP, som i mitt fall sålt datorn med en viss hjälp av den utlovade uppgraderingen, borde ta ett ansvar när dom samarbetar med :thumbsdown: dessa!!

 

Har förresten sett på en del andra forum att det finns fler i samma sitts, även banken som jag vände mig till för att kolla betalningen hade fått fler

förfrågningar.

 

Ha det!

 

/Ingrid

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där ser man! Dags att sända det riktigt ocensurerade mailet till Moduslink då, eftersom de ändå inte verkar läsa dem!

 

Jag tror att jag o damen har gett upp. Banken kan inte hitta något fel i överföringen heller. Jag har förvisso inte ringt till Acer men något inombords säger mig att de inte kan/kommer att göra så mycket de heller... :,,,-(

 

/hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Tycker det här verkar vara ett något smartare variant av klockor med på målade visare.

Dags lämna in en polisanmälan för bedrägeri.

Kan förhoppningsvis stoppa utbetalningar och blocka deras bank i Sverige.

 

I sådan här lägen är det smart att använda tex American Express.

Då får dom en motståndare med resurser mot sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättning följer ???

 

Fick kopia på mailet HP skickade och tre timmar senare ett ursäktande mail från Moduslink där jag återigen uppmanades att skicka kvittokopia på betalningen, gjorde det igår (onsdag) så får se vad som händer.

 

/ Ingrid

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minsann minsann! Kul att höra, men samtidigt bedrövligt att det skall behöva dras i trådar från tillverkaren för att det skall lossna. Det är klart att Moduslink inte vill bråka med HP, dock verkar det ju som om de (ärligt talat) sk-ter i oss vanliga slutanvändare.

Jag skall ringa till Acer och se om de kan ge samma hjälp. Tummar hålles! :-)

 

/hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

 

Glad midsommar! Det kom faktiskt ett mail i förrgår från Moduslink. De skriver att de tyvärr inte har lyckats belasta mitt kreditkort med de uppgifter som jag har uppgett vid köp, och därför inte kan leverera Vista. Märkligt. Framförallt eftersom vi aldrig någonsin har uppgett kortköptsuppgifter (jag har inte ens ett eget!).

 

The saga continues...

 

/hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Nu är det slut. Inte ens Acers mail förändrade något. Det går visst ej längre att logga in på Redemption-sajten. Jag säger bara - ser jag Moduslink i samband med försäljning av... vadsomhelst, så sparkar jag bakut. Usch! :thumbsdown:

 

/hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...