Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PS3/Xbox 360 Uppskalning bl a


frta02

Rekommendera Poster

Hej,

 

Står i valet och kvalet om man ska köpa PS3 eller Xbox 360 med HD-DVD. Har sett både blueray film och hd dvd film och jag ser faktiskt ingen skillnad, så det kvittar. Likaså spelmässigt för det verkar ju som om de flesta spel kommer på både men:

 

- Kan båda enheterna skala upp "vanlig" dvd film?

- Hur är det med regionsfriheten på konsolerna?

- Om man kan, ska man köpa USA/Japan PS3 istället för svenska?

 

Sen har jag enfråga ang. ett spel som jag provade häromdagen hos en poalre, Guitar Hero 2, funkar det på PS3? Bland det roligaste jag spelat.

 

Tack på förhand!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag enfråga ang. ett spel som jag provade häromdagen hos en poalre, Guitar Hero 2, funkar det på PS3? Bland det roligaste jag spelat.

 

Hmm, PS3:an kör ju trådlöst med kontroller, det kanske finns någon adapter för "kontrollen" till guitar hero. Annars så ska ju PS2 spel gå att köra vad jag vet.

 

I övrigt tycker jag att du ska satsa på PS3, den billigare varianten av PS3 kommer nog komma till sverige. Kanske bra att köpa i staterna, men då blir det jobbigt om det är regions"kodat" plus att garanti blir nog dyrt att lösa..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spela spel på ps3 med ps2 kontroller så behövs en adapter. Men i slutet av året så kommer en PS3 version av Guitar Hero 3. Och Guitar Hero 2 finns ju redan till 360.

 

Jag vill minnas att både 360 och ps3 skalar upp vanliga dvd-filmer. Jag är dock inte 100% på att 360 gör det. Jag köpte faktiskt en extra dvd-spelare med uppskalning. Detta för att ingen av spelarna är regionsfria. Dock kan det vara värt att veta att det finns ingen regionskodning på hd-dvd. Alla hd-dvd filmer går att spela i alla spelare. Blu-ray har regionskodning. Och dessutom annan kodning än vanlig dvd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...