Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

klistra in i filtrerad lista


krille45

Rekommendera Poster

Hadde tagit fel kod, så nu har jag klistrat in rätt, det är något fel i den för den stannar på raden Me.Range(.Cells(rwIndex, 1), .Cells(rwIndex, iWidth)).Copy och säger "ogiltig avändning av nycelordet Me."

 

datan jag koperar är oftast siffror men även text förekommer fast inte i samma kolumn.

 

/K

 

[inlägget ändrat 2007-05-07 13:30:02 av krille45]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops, but ut Me mot rnSource.Parent så ska det fungera.

 

My bad...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! nu går den , fast den plockar osynliga väden av någon anledning.

Nu går jag för dagen, är tillbacka imorgon!

/Krille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! nu går den , fast den plockar osynliga väden av någon anledning.

Jag testar på ett ark med en Autofilterlista och där plockar den enbart värden i synliga rader och kolumner.

 

Dvs skriver jag in i A-kolumen (A2 och nedåt) värdena a,b,a,c,b,a,d och i G 1,2,3,4,5,6,7. Applicerar ett Autofilter på A, sorterar ut a-värdena så ser jag i G värden 1, 3,6.

Markerar jag dessa med min funktion och markerar B2 klistras värden 1, 3 och 6 in på det utsorterade raderna.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat ditt program och den funkar klockrent när jag testar med div tabeller, kommer säkert ha stor nytta av den i mitt jobb. Vad jag inte kan förstå är att man inte har tänkt på det från början och gjort en funktion för det från början. Dessvärre så funkar den inte i den databasen jag jobbar i av någon anledning, här finns inga möjligheter att dela filer så jag kan inte visa dig och trots att jag har försökt analysera problemet så kommer jag inte på orsaken. Kan va för att jag har flera filter igång samtidigt, (i tre kolumner) Måste angripa problemetfrån annat håll, den här tråden har nu blivit så lång att jag gör en ny.

Krille

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-08 13:02:25 av krille45]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missat ditt svar här.

 

Ingen aning varför det inte fungerar för dig i din databas. Svårt att felsöka för mig. Men det kan vara något referensfel eller liknande.

 

Men men, jag gör ett försök din nya tråd med det nya angrepssättet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...