Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två mailboxar, en pop och en exchange.


PatrikA

Rekommendera Poster

Hej jag sitter på två företag kan man säga, varav ena företaget kör exchange vilket är helt kanon tycker jag. Kalendern, mail, kontakter, notes, ALLT finns där vart än jag befinner mig.

Men sen har jag en pop också på andra företaget som jag numera kollar av i jämna mellanrum på en webmail, vilket inte känns bra alls.

 

Jag undrar om jag skulle kunna få in min popmail i exchangen på nåt sätt men vet inte hur man ska göra. Skapar jag ett till konto i Outlook 2007 (som jag använder)? Kommer den automatiskt skicka från min popmail om jag svarar på ett mail som kommit till den adressen eller hur funkar det? Jag är ganska novis på området. Kan man också göra så att den sorterar in alla mina mail från min popmail till en egen katalog i Outlook?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Du kan ju lägga till ett POP3-konto i din existerande profil.

Sedan sätter du en regel som sorterar ner alla dina mail i en undermapp i din exchangelåda.

 

På detta sättet kommer ju mailen ner när du skickar/tar emot, men inte om du inte har mailklienten igång.

 

Välj sedan att synka undermappen i din mobiltelefon.

 

Detta borde fungera (i teorin iallafall)

 

För att lägga till ett nytt POP3-konto, går du till Verktyg -> Kontoinställningar & lägger till ditt POP3-konto där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar bra att kompletera din profil med ett popkonton och sortera ner mail som kommer in via det kontot till en undermapp.

 

Du kanske även kan fundera på att (om du kan) vidarebefodra alla mail från ditt pop till din exchange adress för att på så sätt kunna få ner att direkt till din OWA. Tar du det ett steg längre och skapar en distrubitionslista som ditt exchaneg konto är medlem i och vidarebeforar till den kan du även skapa serverside regler som filtrerar ner till undermappar dvs du slipper vara beroende av regler som bara hanteras av din outlook klient.

 

/Visso

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...