Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta Bort digitalt kopieringsskydd från WMA.


sport_robin

Rekommendera Poster

sport_robin

Hej jag har rippat en ljudbok. Cd 2,3,4,5,6 och 7 gick jättebra med Windows Media Player och jag fick mp3 filer.

 

Men Cd 1 är annorlunda än de andra skivorna. På Cd 1 ligger nämligen också en programvara för att spela upp ljudboken och kopiera Cdn till en annan Cd. Där kan man också kopiera musikfilerna från skivan till hårddisken men då får jag bara wma filer som jag inte kunnat konvertera till mp3 varken med Swich eller Audiograbber, och när jag lägger in dom i Movie Maker kommer felmeddelandet "Filen H:\filensnamn.wma har digitalt kopieringsskydd och kan inte importeras."

När man kollar i egenskaper för filerna står det under fliken Licens: Licensinformation

Skyddat innehåll.

Hur kan jag göra för att få bort detta skydd så jag får in filerna på min Mp3 spelare som inte klarar av att ha dessa skyddade filer?

 

 

[inlägget ändrat 2007-04-21 11:29:41 av sport_robin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sport_robin

Jag kan spela upp wma filerna i Windows Media Player men det gick inte i VLC, men det är inte det jag vill. Jag vill ju få bort kopieringsskyddet från wma filerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela upp filerna från CDn i en cdspelare.

Spela in ljudet från CDspelaren på datorn med hjälp av mikrofonen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Bump!

Har samma problem och samma fråga...

Jag måste alltså spela upp skivan i en cd spelare och spela in via datorns mikrofon? Finns det inget annat och enklare sätt?

 

Nu har det passerat lite tid så kanske kommit någon annan och bättre lösning på problemet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...