Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird


kentinet

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har inst. epost programmet Thunderbird och tagit bort Outlook.

Jag har Norton som antivirus och den scannar mailen som den ska...i Outlook, men hämtar jag mail i Tb så verkar det som om Norton inte scannar mailen.

 

Det finns ingenstans i Norton där man kan ställa in vilket mail program man använder, bara att det ska scanna ut och inkommande post.

 

Nån som vet hur man ska få Norton att scanna mailen i Tb?

 

Tacksam för svar!

 

Mvh Kent.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte upplevt problem av den art du beskriver. Så som det fungerar borde NAV helt enkelt fånga in alla anrop som går till en mailserver oavsett program som generar dessa anrop.

 

Testa först att öppna NAVs inställningar och där slå av/på skanningen av e-post. Om det inte hjälper kanske en ominstallation av NAV är på sin plats. Felet ligger inte hos Thunderbird.

 

 

En inställning rörande antivirus finns i TB, under fliken Sekretess kan man klicka i valet "Låt antivirusprogram sätta inkommande meddelanden i karantän". Har själv aldrig rört denna ska sägas.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En inställning rörande antivirus finns i TB, under fliken Sekretess kan man klicka i valet "Låt antivirusprogram sätta inkommande meddelanden i karantän".

 

...så enkelt var det. Tack för ditt svar :):thumbsup:

 

/K.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...