Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konvertera digitalt till analogt


Simonsson

Rekommendera Poster

att konvertera digitala signaler, med hjälp av en multibox och sedan sända dom separat på analoga kanaler. ger möjlighet att man slipper köpa ny tv och flera boxers.

men är detta olagligt?

tänkte mer om min granne snappar upp signalerna på sin tv och tjallar till polisen.

 

om det inte är olagligt, kan jag då utöka det privata analoga nätet, så att fler av grannarna kan få tillgång till gratiskanalerna och kanske nån betalkanal, som grannar delar på?

 

 

//sacke

 

[bild bifogad 2007-04-14 22:25:17 av sacke23]

936987_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
att konvertera digitala signaler, med hjälp av en multibox och sedan sända dom separat på analoga kanaler

 

Om du med sända menar trådlöst, så får du inte göra det utan tillstånd.

 

kan jag då utöka det privata analoga nätet, så att fler av grannarna kan få tillgång till gratiskanalerna och kanske nån betalkanal, som grannar delar på?

 

För rent privat bruk ser jag inga konstigheter att göra som du vill, mer än att du ju behöver ett kort per kanal du vill plocka ut. Däremot får du aldrig dela med dig till någon annan utan tillstånd. I praktiken blir det ett kabel-TV-nät och då ska man ha tillstånd samt betala avgifter till Copyswede, http://www.copyswede.se/default.asp?ML=7648

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Den multibox jag känner till "analogiserar" endast de fria kanalerna.De digitala som fordrar kort passerar endast igenom.

 

http://www.multibox.se

 

Det vore intressant att höra från någon som har en multibox vilka erfarenheter man har.Att sända de "analogiserade" i RF kanske inte ger högsta kvaliteten?

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-04-15 09:35:27 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-04-15 19:06:26 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med sända menar trådlöst, så får du inte göra det utan tillstånd.

 

varför skulle jag inte kunna sända ut gratiskanalerna? (svt1 svt2 tv4 osv..)

betalkanalerna skulle jag fatta att jag inte får sända ut, men gratiskanalerna är ju gratis, sprida runt de som är gratis är väl inte något olagligt.? eller?

 

//sacke

 

 

 

 

 

//Vad vore datorn utan en apa som satt bakom den?\

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle jag inte kunna sända ut gratiskanalerna?

Därför att du kan störa andras lagliga mottagning av signaler på de frekvenser du tänkt använda skulle jag tro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Att från en antenn sända ut de analogiserade fria kanalerna och vidarebefordra de digitala till ett antal grannar i ett separat nät skilt från ett ev. kabeltvnät är väl knappast olagligt.

Ingrepp i ett kabelnät förbjuder leverantören.Vidarebefordra betalkanaler får man inte heller.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte annat så beror det på vilka frekvenser du har tänkt sända på, det är allt annat än fritt fram att sända saker oavsett om innehållet är lagligt eller inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Att från en antenn sända ut de analogiserade fria kanalerna

 

Du får inte sända nånting från antenn utan tillstånd, dock finns en del untantag men dit räknas inte TV-bandet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nu misstolkar ni av ren illvilja .Tror ni verkligen att jag menar sända som att sända ut i etern.

 

LARSAS

 

Tyvärr kan jag inte redigera texten trodde inte det kunde misstolkas!

 

[inlägget ändrat 2007-04-16 19:08:01 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Nu misstolkar ni av ren illvilja .

 

Nej, om du kollar in sacke23's bild, så är det självklart vad han vill göra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ja ja det var klantigt skrivet Av sammanhanget borde de dock stått fult klart att jag inte menade det.

LARSAS

 

Sakfrågan Cecilia Tror du det är olagligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag hade inte sett bilden klantigt av mig.Men så där tror jag inte man får göra.

 

LARSAS

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får och får.. På Island finns det gott om får! ;)

 

Allt vad man får (och inte får) göra är en "förhandlingssak".

Bor man exempelvis i "radioskugga" i "Tjottahejti" (Läs "Plattfotträsk i mellersta Norrlands inland" där det "ändå inte finns" marksignaler (dvs. "radioskugga"), kan man säkert få förhandla sig fram till (av "FCC" i Sverige, PTS heter väl den svenska kopian..) att använda sig av tre-fyra "analoga" TV-kanaler för att vidaredistrubuera SVT, SVT2, SVT24, TV4 etc...

 

En kompis som har en sjöbod 300 meter från sin sommarstuga, löste "problemet" med att "seriekoppla" två stycken antennförstärkare från sin digitaltv-mottagare i sommarstugan, köra trådlöst däremellan på vanliga "TV-bandet" för att få "digitaltv" i sjöboden. Får? -Tja, Jesus kristus förlåter alla syndare brukar han säga.. (Han är kristen).. ;)

 

Bildkvaliteten på 17-tummaren i sjöboden är perfekt..

(Han växlar kanal på digitalmottagaren med en RF-fjärrkontroll).

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
kan man säkert få förhandla sig fram till (av "FCC" i Sverige, PTS heter väl den svenska kopian..) att använda sig av tre-fyra "analoga" TV-kanaler för att vidaredistrubuera SVT, SVT2, SVT24, TV4 etc...

 

Frågan är om tom inte hade blivit glada om någon vill göra det... :)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...