Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows 2000 (Internet)


steffgun

Rekommendera Poster

Fan vad less jag blir. Har en gammal sunkig laptop med Windows XP på, vilket datorn inte klarar av utan att sacka ihop totalt efter 5 minuter. Nu laddade jag iaf hem Windows 2000 SP4, och formaterade om datorn och installerade det istället, i hopp av att datorn skulle flyta på bättre med Win 2000. Så är också fallet, allt funkar bättre nu när jag har nergraderat mig. Förutom en sak... Får fan inte till någon internetuppkoppling på datorn och vet inte hur man gör Pinsamt att allting ska falla på en sådan banal sak...

 

Vi har Tele2 bredband och ett nätverk med ett antal datorer. Med de andra datorerna så är det bara att plugga in nätverkskabeln, och så funkar det, men nu, när jag har windows 2000 så hittar den ingen internetuppkoppling. Och när jag går in på "skapa ny anslutning" så vill den bara skapa en modemanslutning,, men vi har bredband. Hur gör man?

 

Jag har inte ett piss inlagt på datorn, eftersom den är nyss omformaterad och jag kommer inte in på internet...

 

Datormodellen är iallafall en HP Compaq nc4000, en laptop.

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att orsaken är att den behöver drivare till nätverkschipet.

Kolla under kontrollpanelen system om det är några gula ? som ska fixas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, Fick till problemet med internet nu!

 

Fick ytterligare ett problem efteråt nu... Installerade drivrutiner för grafikkortet på sidan du länkade. Installerade "ATI Video Driver and Control Panel" direklänken är:

 

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=se&prodTypeId=321957&prodSeriesId=321835&prodNameId=321837&swEnvOID=181&swLang=36&mode=2&taskId=135&swItem=PSG_I22859-107649

 

Och nu när jag startar datorn så funkar ingenting, när jag startar datorn blir skärmen bara helt svart, och jag kan inte göra någonting. Hur tusan ska jag lösa detta? Det var inte en så bra idé att installera de drivrutinerna...

 

[inlägget ändrat 2007-04-07 21:34:29 av steffgun]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det går att starta datorn i felsäkert läge genom att trycka F8 upprepade gånger under uppstarten och välja Felsäkert i menyn. Väl där så ska du kunna avinstallera/återställa de olämpliga drivrutinerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...