Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Admin problem med inloggning


MADZerQ

Rekommendera Poster

Jag har ett allvarligt problem med en server som jag är admin för.

Efter att C: disken vart full när en anställd uppdaterade en programvara så har det blivit att när jag försöker logga in som admin så har jag inga rättigheter.

 

Det är en Domänkontroller som kör fjärrinloggning med 7 klienter som arbetar via remote på burken. Alla dom andra kan fortfarande arbeta som dom skall.

 

Nu till saken att jag är väldigt dålig på allt som skall köras eller borde köras på en Win 2003 maskin. Fick detta jobbet lite av en flux och har inte hunnit sätta mig in i allting än.

 

Vet iaf att när jag loggade förut så fick jag upp Server management Console , där jag kunde göra förändringar i serverns inställningar. Samt att jag kom åt backup programmet och så vidare, nu finns inget av detta kvar. Försöker jag gå in till group policys så blir det denied access.

 

Behöver akut hjälp...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du rensat upp c: ?

Startat om maskinen? Står det något i loggboken?

Kör du som Administrator eller är ditt konto med i administratörsgruppen?

 

/jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp ha rensat C:, har kollat om jag är riktig Admin eller bara med i en grupp men kan inte se sådan info.

 

Kan se så långt som vilka grupper som finns men inte vilka medlemmarna är i grupperna. Loggarna visar inget ovanligt vad jag kan se, är lite dålig på att tolka dom.

 

Men det jag vet är att jag har haft anonyma inloggningar på tider som datorn detta gjordes ifrån borde vara inaktiv, klienten som detta kommer ifrån är på hela veckan och stängs av under helgen. inloggningen hade blivid gjord när jag vet att det inte finns folk där.

 

Låter kanske som ett intrångsförsök?

 

Hade startat en del nätverkstjänster och active directory services tjänster. Tyvärr så finns det inget virus/brandväggskydd på den. Håller på med det men är osäker om detta hjälper om dom redan är inne och har admin rättigheter...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...