Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej flytta eller radera vissa filer/mappar


snobben_92

Rekommendera Poster

Hej,

har haft cet här problemet ett ganska långt tag nu, men nu så har jag tröttnat! När jag försöker ta bort vissa filer/mappar (även när program behöver använda TEMP mappen) eller vill flytta frågar den om jag vill göra det och en UAC fråga kommer som jag bekräftar. Efter det kommer det upp en ruta som säger "återkomst nekad" eller "ej behörighet". Har gett mig ägarstatus och alla rättigheter via Säkerhets fliken. Testat både på C disken, mappen och just den filen, men inget funkar. Även tagit bort skrivskyddet men det löste inte.

Hur ska jag lösa problemet? Har sett ett fåtal andra med samma problem men deras svar har inte hjälpt mig.

 

Tack på förhand

Good4way

 

EDIT: Har även testat avaktiverat UAC

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snobben_92 skrev:

 

När jag försöker ta bort vissa filer/mappar

Kan du ge exempel på vad det är för filer/mappar?

Kan du beskriva i detalj hur du gjorde när du tog ägarskap?

Åtkomst nekad ska man inte behöva råka ut för efter att ha tagit ägarskap.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. vissa bilder, vet inte ritkgit vilka. Temp mappen, vissa filer på skrivbordet, program mappen.

2. Högerklickar > egenskaper > säkerhet> mitt namn

Där är allt ikryssat på tillåtet utom Särskilda behörigheter

för att ändra klcikar jag på redigera och kryssar i mina.

För att ändra ägare går jag in på avancerat under säkerhet > fliken ägare och ändrar mig till ägare (men står redan som ägare). Även testat med administratörer där med.

 

När jag tar bort/lägger till mina behörigheter så kan inte inte tillämpa på papperskorgen, autoexex.bat, boot, bootmgr, bootsect.bak o flera.. pga återkomst nekad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån hjälpa mej?????? Vista blockar mig från mina egna program, som är ganska störande!! Snart byter jag tillbaka till XP!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snobben_92 skrev:

 

...kan inte inte tillämpa på papperskorgen, autoexex.bat, boot, bootmgr, bootsect.bak

Låter som att du kör en dualboot med XP.

Högerklicka och välj fliken Säkerhet. Finns Alla/Everyone under Grupp- eller användarnamn, så markera Alla/Everyone -> Redigera... och Ta bort. Ta sedan ägarskap och se till då ditt konto är markerat, att Tillåt är ibockat för Fullständig behörighet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns inget sådant. Finns:

Autentiserade användare

SYSTEM

Oscar (DATORN\Oscar)

Administratörer (DATORN\Administratörer)

Användare (DATORN\Användare)

 

Alla är ikryssade på Tillåt under allt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tar bort/lägger till mina behörigheter så kan inte inte tillämpa på papperskorgen, autoexex.bat, boot, bootmgr, bootsect.bak o flera.. pga återkomst nekad.

Det är väl för att skydda systemet så att du inte kan råka förstöra något så att datorn inte går att boota.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...