Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia digital TV till dator


Fredrik Gustafsson

Rekommendera Poster

Fredrik Gustafsson

Hej

 

Jag har Telia DigitalTV via bredbandet hemma. Nu undrar om någon vet hur man kan få in tvsignalen till en bärbar dator, som man kan använda som en extra tv. Kör XP home.

 

Vad krävs det för program och vad hittar man de?

 

Sladdar och annan hårdvara?

 

Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda sättet är nog att ta ut en s-video, eller komposit, signal från boxen och koppa till datorn via ett TV-kort eller grafikkort med s-video/kompositingång.

Tror inte Telia har något stöd för att ta emot TV-strömmen, dvs rådatan, och avkoda den i datorn.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag har en Pinnacle PCTV kort vilket fungerade utmärkt när vi hade en analog tv signal. Nu har jag köpt telias digital tv men jag har inte lyckats få en signal. Jag kopplade en kabel med scart på boxen och en s-video till kort men det 'ser' ingenting.

 

Telias support säger att de bara supportar folk som har en tv kopplat till boxen och äffaren med försäljare säger att de har ingen information om villkör för man som ska använda digital tv och att de vet inte om det skulle fungera.

 

Har någon lyckats koppla en digital (helst Pinnacle som jag har) tv kort till Telias digital tv (låda)?? Hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...