Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

--->Uppdatera drivrutiner<---


Uncle Mombassa

Rekommendera Poster

Uncle Mombassa

Hej!

Fick just hem datan efter reperation, de hade bytt moderkortet av någon anledning!

Nu när jag spelar tex Battlefield 2 så kraqshar det hela tiden och windows media player visar bara en svart bild och man hör ljud när man spelar en video! Kan det hjälpa att uppdatera alla drivrutiner? Följde med ytterligare en drivers and utilities cd när datan kom hem och en sådan hade jag redan?!

Kan inte ett skit om datorer, har antagligen lagt tråden på fel forum också.........

 

Tacksam för hjälp!

 

//Uncle Mombassa:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska installera den CD:n du fick med om den hör till moderkortet. Din gamla kanske inte är till exakt samma moderkort. Reparatören bör dock ha lagt på denna. Det finns säkert fräschare drivrutiner på tillverkarens sida. Är korten helt olika kan det bli till att installera om Windows. Har du tur räcker det att installera om drivrutinerna för övriga kort du har. Öppna Enhetshanteraren för att se vilka drivrutiner som fattas:

 

Högerklick på

Den här datorn > Hantera > Enhetshanteraren

 

De gula frågetecknen överst står för de enheter som saknar drivrutin.

 

Sen kan du behöva installera om en del program, WMP t ex. WMP kan ha tappat en del codecs som du hade förut.

[inlägget ändrat 2007-03-08 10:40:42 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uncle Mombassa

Danke för help

Men jag finner ej några gula frågetecken

körde skivan men inget vidare resultat fortfarande svart bild i wmp

 

[inlägget ändrat 2007-03-08 11:17:13 av Uncle Mombassa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en MPEG2-fil du försöker spela i WMP måste du skaffa codec och lägga in. Det är möjligt att du redan har den, men WMP hittar den inte längre. Får du inget felmeddelande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...