Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Angående ram


Fiko

Rekommendera Poster

Jag börjar bli förbannad på min HP dator som är av modell nx6325 med 1.6 ghz dual core osv..

 

Just nu finns det en 512 mb minne i den och enligt ram minnet så är det en hynix pc2-5300s-555-12 HYMP56S64BP-Y5 AB 0650 detta minne har jag hittat på nätet fast med annat sista nummer istället för 0650 exempelvis 0633 osv vet inte om det sista numrerna har någon funktion?

 

Men jag körde på ett program som heter cpu-z och där står det max bandwith på pc2-5300 333mhz???

 

är inte min dators minne 667 mhz? enligt speccen så står det så?

 

fattar inget hoppas på hjälp

 

 

En till fråga har ni någonsin känt lite elektriska små stötar på handledstödet från era bärbara? jag surfade lite på google och hittade en sida rån hp som säger att det kan uppstå detta på högtalarnätets överdel om man inte kör på jordad eluttag? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?docname=c00045352&lc=sv&cc=se&dlc=sv

 

men min dator är nx modell?

/Fiko

 

[bild bifogad 2007-03-04 12:34:05 av Fiko]

925196_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och en grej till när jag tog ut ram minnet rån datorn hade jag inga handskar på eller något dylikgt bara "klickade" ut minnet sedan lade jag den på mitt kollegie block för att skriva av ettiketen sen lade jag in den på sin plats igen och skruvade på locket....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

0650 kan vara tillv. år och vecka.

 

Pc 5300 har klockfrekvensen 333 och överför data två gånger på en klockcykel.

Effektiv frekvens 666

 

/JAG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK då verkar allt vara i sin ordning med mhz fast det ska vara 667 mhz hursomhelst detta med att det kittlas under handen vi handledstödet något man ska vara orolig för? Jag har alltid tagit ut ram minnet utan som helst problem och sedan satt dit det igen.. tagit vid kanterna självklart... kan det ha blivit så efter att jag tog ut minnet och lade in igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har enligt uppgift Ati 1150 men enlig cpu-z så är det 200? konstig dator jag verkar ha fått

 

[bild bifogad 2007-03-04 15:42:38 av Fiko]

925246_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...