Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

5 pixlar höga bokstäver


Jonas Ottosson

Rekommendera Poster

Jonas Ottosson

Tjo.

 

 

 

På en hemsida så hat vi små lågor som tex ”Rss och Karta”.

 

Jag undrar om det finns något bra program för detta.

Jag har använt mig av Photoshop CS2 och Gimp 2, jag vet att det är två bra program men det blit inte alltid så snyggt.

 

I Photoshop så sommar jag in till 1 600% och använder penna som verktyg, pennan är på 1 pix och hårdheten på 100%

När jag skriver ordet ”KARTA” så gör jag det pixel för pixel och max 5 pix i höjd, det blir bra med raka ord som tex ”FEED” men kurviga bokstäver blir svårt och att urskilja visa bockstäver är svårt tex A och R.

 

Jag gjorde på samma sett i Gimp

 

Finns det bättre program eller bör jag göra det på ett annat sett?

 

Länk till hemsidan: http://www.halmstad.se/bibliotek

 

 

 

/Jonas Ottosson

 

[bild bifogad 2007-02-22 10:47:36 av Jonas Ottosson]

921808_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller bör jag göra det på ett annat sett?

Inget svar på din fråga, men ett tips du bör ta till dig: Du bör använda dig av större bokstäver. Med 5 pixlar höga bokstäver (som dessutom är fasta) begränsar du radikalt mängden folk som överhuvudtaget kan läsa dem. Inte alls en bra taktik inom webbdesign.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att titelramen som knapparna ligger i är dubbelt så hög så ja, varför snåla? De är oläsbara och dessutom hittar man dem eller noterar man dem inte alls om man inte vet om att de ska finnas där nånstans... tog mig 15-20 sek innan jag hittade vart på sidan de användes... ^^

 

.Wey

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Eftersom ingen än tycks ha gjort det så postar jag ett "Välkommen tilbaka Weyland" :):thumbsup:

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-02-22 16:57:16 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...