Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa DVD menyer i Adobe DVD Encore


wajr

Rekommendera Poster

Hej! Jag har klippt ihop en film i Adobe Premiere Pro 2.0. När jag hade klippt ihop filmen ville jag göra en snygg DVD meny, och jag fick nys om att att adobe dvd encore skulle vara bra att göra menyer i så jag skaffade ett ex.

 

Min fråga är nu: Hur skapar jag en meny i Adobe DVD Encore utifrån mitt projekt i Adobe Premiere Pro? Det verkar som att man bara kan importera film-filer till programmet, och inte hela projektfiler. Måste jag göra om mitt projekt till en filmfil innan jag kan göra en meny i Adobe DVD Encore?

 

hoppas någon förstod mitt problem och mina formuleringar, brukar inte alltid vara så enkelt :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Encore, importerar du mycket riktigt filmfiler. Du _bör_ dessutom först ha exporterat dessa som MPEG-filer i Premiere innan du importerar dem.

 

De menyer du gör i Encore, kan antingen länka till ett helt filmklipp eller ett kapitel i en film. "Hemligheten" heter timeline. På en timeline lägger du ut din film, och sedan låter du menyvalen peka till en viss timeline.

 

Har du flera filmer, gör du flera timelines. Det finns mängder med funktioner i Encore och jag orkar inte ta upp alla här, utan bläddra lite i manualen, det finns en del bra tips där.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...