Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Record-blocking signals are detected!


TicoRoman

Rekommendera Poster

Jag har en hårddisksbaserad inspelningsbar DVD-spelare. LG.

 

Jag ville spela in ett program (via parabol, Viaccess) för att senare se den. Har inte tid då programmet sänds. Det går dock inte att spela in från den jävla kanalen. Det går att titta via inspelaren, men inte att spela in. LG ger felmeddelandet:

 

Record-blocking signals are detected!

 

Det går inte heller att använda timeshift. För helvete! Om det är olagligt eller fult att spela in program så låt mig bryta lagen! Jag tar ansvaret. Låt mig göra vad fan jag vill med en grej som jag betalat (relativt) dyrt för!

 

Att de lägger in (verkingslösa) kopieringsskydd i filmskivor är en sak, men vad fan har LG att göra med om jag spelar in en kanal som är "kopieringsskyddad"?

 

Jag vet inte om jag är mer förbannad på LG eller kanalen. Vad är det farliga med att spela in ett program för hemmabruk (för att se senare)? Vill jag spela in och sprida via torrents och shits så kan jag göra det ändå, genom att använda annan inspelingshårdvara. Systemet hindrar inte (som vanligt) någon som vill göra något "fult", utan det ställer till bekymmer för oss "vanliga" användare.

 

Åt helv**** med LG!! (misstänker att det är likadant på andra märken dock)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2007-02-15 19:14:22 av Ticoroman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macrovision kanske? Eller nåt liknande?

 

Samma sak som om du kopplar en dvdspelare med en köp/hyrfilm i och försöker spela in den på hårddiskinspelaren?

 

Såvitt jag vet har inspelningsapparater varit byggda på det sättet rätt länge. Har en video från mitten av 90-talet med samma "finess". Där finns det en speciell ingång om man vill koppla dvd->video->TV. Försöker man spela in från den ingången blir det kass bild, vill man få upp den på TV:n kan man göra det men då går det inte att spela in.

 

Nå, det är väl bara att köpa deras egen hårddiskinspelare så är ju problemet löst :)

 

(nej, jag gillar inte heller iden med att man måste ha en speciell inspelare)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...