Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Många bilder att ladda bakom skrivbordfliken


Sven Eriksson

Rekommendera Poster

Sven Eriksson

Det har hänt något skumt med min "Skrivbord"-flik under "Egenskaper för bildskärm" dialogrutan.

 

Den listar våldsamt många bilder som "snabbval" så jag får vänta typ 2 minuter innan jag får fram innehållet under fliken.

 

Finns det något sätt att rensa dessa "snabbvalsbilder" och finns det någon teori hur detta fenomen har uppstått?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har antagligen tryckt på Bläddra och pekat ut en mapp som ska inkluderas i listan över bilder. Eftersom alla undermappar kommer med kan det bli många bilder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Eriksson

Det blev jag inte speciellt mycket klokare på är jag rädd...

 

För att testa det du sa försökte jag inkludera en mapp. Men det går inte för mig. Jag kan bara inkludera enskilda bilder.

 

Men den viktiga frågan var ju egentligen hur jag rensar upp?

 

M.V.H. Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att du har en massa bilder i Mina dokument\Mina bilder och eventuella undermappar. Dessa läggs till i listan över skrivbordsbakgrunder. Du får flytta dessa till en annan mapp om du vill få bort dessa ur listan. Platser som ingår i listan hittar du här:

 

http://windowsxp.mvps.org/background.htm

 

Efter att du flyttat bilderna måste du starta om dialogrutan Egenskaper för bildskärm för att se förändringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Eriksson

Tack så mycket.

 

Lite skumt tycker jag att man inte ska kunna ha alla sina många bilder i "mina bilder"-katalogen utan att den dialogrutan laggar.

 

Är det ingen som känner till nått tweak för att få ordning på just denna ruta?

 

Jag vet att detta inte är något världsproblem men ändå.

 

// Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste om att man kunde rensa i registret i

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Wallpaper\MRU

 

men de kommer bara tillbaka, så för mig funkade det inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...