Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datan Fungerar Inte!!!


JJ

Rekommendera Poster

Hej!

Jag visste inte riktigt var jag skulle fråga detta men jag hoppas jag kan få ett svar här.

Ok här är mitt problem. Jag startar datorn, kommer till skärmen där man ska välja användarnamn(jag har windows xp) sen väljer jag mitt namn, och skrivbordet laddas fram.

Men nu kommer problemet, efter att ikonerna har kommit fram händer inget annat. Om jag drar muspekaren över start menyn och aktivitets fältet får jag bara ett timglas och inget händer. Mina anti-virus program som annars brukar ladda upp vid starten, gör inte det.

Och det går inte öppna någonting på skrivbordet.

Så det enda som faktiskt fungerar är att flytta runt muspekaren.

 

Jag undrar om det är ett virus, eller om det är nåt fel på någon del i datorn?

Snälla Svara, Jag Behöver All Hjälp Jag Kan Få!!!

 

// Jay

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med risk för o låta väldigt korkad

hur gör man det?

Det finns inga dumma frågor, det är ju bara bra om man frågar om man inte förstår.

anyway, du trycker ett antal gånger på F8 innan datorn har kommit till Windows "loading screen". Då kommer det upp en text som frågar hur du vill starta datorn, i felsäkert läge, felsöknings läge mm, välj starta i felsäkert läga, då startas bara dom processer som behövs för att datorn ska funka.

 

Lycka till

.//>Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu e allt bra igen, fick igång den i felsäkert också scanna jag o hittade lite trojaner o adwares. men nu fungerar allt igen

tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...