Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis körkortsteori online


Carl_J

Rekommendera Poster

Inte mycket till Gratis kortkortsteori där inte .

 

Snarare en kort sammanfattning om "Bra att veta inför" att ta körkort.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Det fanns ju hur mycket som helst, och jättebra indelat! Bra tips, poäng!

---

Vissa säger sig ha sett en ängel - jag har haft en i min famn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Klarade mitt körkort idag med hjälp av Körkortsfrågorna online som jag vill tipsa om

http://www.korkort.se

 

Dom har gratis körkortsteori med alla nya körkortsfrågor för dig som ska ta körkort. Suverän sida! Den absolut bästa och mest proffsiga tjänsten.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har gratis körkortsteori med alla nya körkortsfrågor för dig som ska ta körkort.
Det ser väl inte riktigt ut så på webbsidan:
Testa dig med vårt gratis körkortstest. För att få full tillgång till alla körkortsfrågor och all körkortsteori krävs ett fullt medlemskap som du kan köpa online efter att du provat vårt gratis körkortstest!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mycket märkligt att du lillagubben som helt nyregistrerad användare letar upp en ett år gammal tråd för att tipsa om en sajt det första du gör.

Det andra du gör är att tipsa om en annan sajt som drivs av samma bolag som den första.

 

Vill göra dig uppmärksam på att reklam och marknadsföring inte har någon plats i diskussionsforumen här på eforum.

 

Vill du göra reklam så får du vända dig till IDG's marknadsavdelning

 

/Cluster

Moderator för Surftips

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Asså.... jag fattar inte. Hur många poäng är max på körkortsteorin för b-behörighet? Och hur många rätt måste man ha för att klara det? För det jag har trott var att man måste ha 65 av 70, men så verkar det ju inte va.... :s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoriprovet är på 65 frågor, men sedan tillkommer 5 extrafrågor som inte räknas in i resultatet. De är till för någon typ av utvärdering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Har du anmält dig på en körskola?

I såfall brukar ju många av dessa körskolor även inkludera en webbportal, där man loggar på och får då tillgång till ett antal tester on-line.

 

Den körskola jag anmälde mig på för nåt år sedan för tung Motorcykel (A) där ingick 20 online tester.

Då finns det ingen anledning att betala ytterliggare för detta.

 

Vid uppskrivningen gick det bra (2 fel av 70) men c:a 3/4 av övriga kuggade sig. Pratade med några efteråt utanför och dom erkände ju att dom inte hade öppnat teoriboken speciellt ofta, nån satt t.o.m. och läste i boken minuterna innan testet. Sånt funkar ju naturligtvis dåligt.

 

Pluggar man teorin riktigt lär du inte behöva allihop av dessa tester.

Hemligheten att lyckas med teoriprovet ligger i att öppna och plugga teoriboken - särskilt slå upp varje stycke i boken som frågan på testet handlar om, allt eftersom. Inte att råplugga boken sida för sida, utan använd den mer som en referensbok eller uppslagsbok, men givetvis bör du läsa igenom den en gång helt till att börja med.

Använd post-it lappar (för att hitta rätt sida i boken) och markeringspenna, så du snabbt hittar tillbaks till vissa stycken etc.

För varje gång du gör ett nytt test, så fördjupa dig mer på dom områden du svarade fel på sist. Gå alltid igenom testen efteråt, varje svar.

 

Visst det tar flera timmar att göra en test på 70 frågor på detta sätt, men du lär dig desto mer. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...