Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"No Signal" efter chassibytet


Anton_Norton

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis bytt chassi till ett Antec sonata 2 med 450 nätagg. under bytet passade jag på att byta till en ny tystare kylare också och ny kylpasta.

 

Nu till problemet.

 

När jag ska starta upp datorn står det "no signal" på skärmen, förövrigt verkar datorn boota upp. Jag har testat följande:

 

1. Tagit ut RAM-minnet för att se om jag får svar från moderkortet, det får jag genom långa pip.

 

2. Tagit ur batteriet och clearat detta.

 

3. Tagit ut grafikkortet och satt i det igen.

 

Nu undrar jag vad mer jag kan göra för att identifiera problemet.

 

Jag tänker mig att det borde bero på moderkortet eller grafikkortet, under bytet användes både eds-påsar och element för avstatning regelbundet.

 

Vad kan problemet vara? Kortslutning på moderkortet trots att det piper och ger tangentbordet ström? Grafikkortet som lagt av? Annan orsak?

 

MVH och Tacksam för svar

Anton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nr1 Tänkbart är att du har fått en kortslutning på baksidan av moderkortet.

 

Nr2 det finns moderkort av äldre typ (MSI tror jag) som kräver -5V.

Något (-5V spänning) som inte finns i nyare ATX-standarder för nätaggregat.

 

Nr3 det finns skärmar med 2 ingångar. Särmen står väl inte inställd på fel ingång? Har själv råkat ut för att en skärm ibland hoppat från VGA (OK) till BNC ingången. Bara och återställa till VGA med knapp på skämen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

 

Nr3: har nu testat detta plus kopplat in min gamla skärma som istället säger "check signal cable".

 

nr2. har ett asus p4s800 (478) kort

 

nr.1 hmm...jo jag befarar väl dettta, men jag frågar mig hur jag skulle kunna gjort saken annorlunde, jag flyttade över moderkortet och skruvade dit det, man tycker ju inte att det borde bli annorlunde för det.

 

angånde nr2 har jag en lite fråga:

vet du om detta är ett sådanr moderkort?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=51247

(funderar på att beställa nytt moderkort, trots allt inte så värst dyrt det där)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 datorer med VIA-chip på moderkortet.

Det kommer inte bli några fler.

 

Problem med minne (ena datorn instabil, var tvungen ställa alla minnestider manuellt), problem med grafikkort (AGP-porten) visserligen bara med 7600GS grafikkort men fick höra att det var vanligt med grafikkortsproblem med VIA-chip.

Även om det varierar från grafikkort till grafikkort om det funkar eller inte funkar. 7600GS är också produkt med problem har jag lärt mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...