Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle


JonnyW

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Är alldeles ny på denna förträffliga sida :) Här kommer min första fråga!

 

Jag har precis ny-installerat mitt gamla tv-in kort vilket är ett Pinnacle 3.4a. Jag har uppgraderat det till version 4.11. Saker och ting fungerar som det ska tills jag ska spela in ett tv-program. Inspelningen går utmärkt men jag kan inte längre byta kanal och se på ett annat program.

Pinnacle frågar då bara om jag vill avbryta inspelningen. Om jag istället väljer att stänga ner Pinnacle mediacenter och fortsätter att spela in, och sedan öppna det igen så blir tv-screenen svart!

Jag undrar om det är normalt att kanalerna "låser" sig när man spelar in eller om jag kan ändra detta nånstan?

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-01-15 12:34:16 av JonnyW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det är normalt att kanalerna "låser" sig när man spelar in eller om jag kan ändra detta nånstan?

Det brukar vara så ja.

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar vara så ja.

 

 

Okej!

 

Och det går inte att ändra inställningar nånstans?

 

[inlägget ändrat 2007-01-16 11:46:35 av JonnyW]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det går inte att ändra inställningar nånstans?

Förmodar att du menar "Pinnacle PCTV MediaCenter" (du skriver det iofs inte men eftersom "Pinnacle 3.4a" inte är kort så antar jag det) och då tror jag inte att det är möjligt. Om du byter programvara så är det vissa som fixar det t ex Dscaler.

 

Eftersom du i ditt inlägg skrev (innan du redigerade):

 

Någon som vet något om det jag frågade?

 

Så skulle jag nog rekommendera dig att söka i Pinnacle's eget supportforum (var skapligt bra tidigare men nu vet jag inte riktigt).

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...