Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

d-link problem inget surrfande


tompa40

Rekommendera Poster

Pratade med d-links support idag angående ett inloggningsproblem på internet, jag kommer inte alltid ut på nätet direkt utan det kan ta upp till 1 timme eller mer, ibland kommer jag ut direkt men jag kan ladda ner som jag vill. Problemet var inte så här innan jag skaffade routern.

Den andra datorn kan surfa samtidigt som jag inte kommer ut på nätet

 

Han sa att mitt nätverkskort har gett upp eftersom jag inte kommer ut på nätet, han tyckte jag skulle ominstallera kortet innan jag köper ett nytt.

Det andra var att prova en annan port på routern.

 

Jag ska prova allt detta men innan så vill jag höra av er om ni har haft liknande problem och hur ni löste dom.

 

Kan nämna att jag har den senaste firmware

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle kanske kunna tänka sig att det är något strul med din brandvägg i datorn också.

 

Det här förstår jag inte riktigt:

ibland kommer jag ut direkt men jag kan ladda ner som jag vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag slog det mig, jag gjorde några inställningar i utorrent för att kunna ladda ner och upp fortare för några dar sedan, det visade sig inte vara så smart men det visste jag inte då. men en ändring på avancerat net.max_halfopen till 43

gjorde att man inte kom in på internet och kom jag in var det bara för en kort och seg tid.Nu har jag kollat upp lite till och för att göra en sån ändring krävs en patch som ändrar tcpip.sys i systemet från 10 till 50.

Hur som helst jag körde patchen och nu är det inga problem.

Det här kan vara bra och veta om flera har samma problem.

 

MVH Tommy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...