Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Counter strike


leidefeldt

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har installerat CS och Steam på två olika datorer hemma hos mig. Men det knepiga är att det inte ser likadant ut. På ena datorn ser det ut att vara en nyare variant. Till exempel så är det snyggare bilder när man väljer lag och vilken gubbe man ska vara.

 

Är det nån som har något förslag på hur jag kan få samma "snygga" version på den dator som har den gamla versionen? Jag har testat med att avinstallera steam och sen laddat hem allt på nytt, men det hjälpte inte.

 

/Leidefeldt

Ju mer man vet, desto mer vet man att man inte vet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de båda datorna likvärdiga i prestanda (cpu, ram, grafikkort)?

Kolla om det är samma grafikinställningar i spelet för de båda datorerna.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, de är relativt likvärdiga. Det är inte grafiken på det sättet. Det är helt olika bilder. Så det är två olika versioner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte samma grafikkort. Jag vet inte vad de heter. Men i den dator som har det gamla interfacet i CS har ett grafikkort som heter NVIDIA GeForce 7600 GS. Det är alltså inte grafikkortet som sätter gränsen för hur snyggt spelet ser ut. I alla fall inte när jag spelar CS.

 

Finns det möjligtvis någon uppdatering av spelet som jag kan ha missat att installera? Borde inte steam uppdatera det åt mig?

 

 

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... har nämligen för mig att just bakgrundbilder o.dyl kunde se olika ut vid olika grafikinställningar/prestanda.

 

Antar att det är CS (och inte CS:Source) 1.6 i båda?

I så fall så har det ju inte uppdaterats sedan october 2005 (enligt den info som kommer upp när du högerklicka på CS-ikonen under Games i Steam).

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är även när man spelar som det ser olika ut. Gubbarna har liksom helt olika kläder. Kolla in de bifogade bilderna...

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

[bild bifogad 2007-01-09 18:21:07 av leidefeldt]

906357_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Är det samma account på båda datorerna?

Om inte så kan det vara så att ditt ena account också har cs:source eller nån annan cs version. Min kille fick helt andra kläder till sitt CS 1,6 efter att han installerat cs:source.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i options > Video > Renderer? så att där är openGL och inte software som det brukar komma sig ibland(har hänt mig).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Ja, du hade rätt! Det är två olika acount och det är det som gör skillnaden, inte vilken datorn det spelas på. Jag köpte ett extra acount för ett par dagar sedan och det är på det nya som det är lite snyggare kläder på gubbarna. Går det på något sätt att uppgradera mitt gamla acount så att det också får de nya kläderna? Helst utan att betala?

 

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag vet faktiskt inte hur du ska göra för att få CS:Source kläder på ditt andra konto utan att skaffa det till ditt gamla konto. Om du googlar lite kanske du kan komma på om du kan lägga dom nya skinsen i ditt gamla konto... eller nått sånt.

 

[inlägget ändrat 2007-01-11 12:13:09 av The Duck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...