Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel Vid Kopiering


Mrgole

Rekommendera Poster

Hejsan, har ett problem med min nya externa hårddisk. det är en Packard Bell Store & Save 3500 250GB.

Den fungerar jätte bra när det gäller att lägga in filer på den, men när jag ska lägga över filer från den externa hårddisken till min interna så börjar det skriva över all data man har valt att föra över, men efter ett tag så verkar det som att hårddisken stängs av(lampan slocknar osv.) och jag får upp ett felmeddelande som lyder som sådan:

 

Det går inte att kopiera (filens namn). Det går inte att hitta filen.

Kontrollera att du har angett rätt sökväg och filnamn.

 

Sen drar jag ut kabeln på hårddisken och sätter i den igen och hårddisken fungerar igen.

 

Filsystem(extern): NTFS

Filsystem(intern): NTFS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att det är ett USB-fel. Jag skulle börja med att kolla så att jag har de senaste chipsetdrivrutinerna (kolla på dator-/moderkortstillverkarens webbplats).

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaah, men jag köpte datorn för typ 3 månader sen:

 

1 st Black Thunder Miditower Black 400W ATX

1 st Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Audio GB-LAN Socket939 ATX

1 st AMD Athlon64 Venice 90nm 3800+ 2.4GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939

1 st Selectra "Hi-Speed" 1024Mb/1Gb DDR PC3200/DDR400 400MHz 184pin CL3

1 st Seagate Barracuda ST3250620AS 7200.10 250GB 7200rpm 16MB SATA2

1 st Sony 1.44Mb 3.5" floppy WHITE/VIT

1 st Sharkoon Media Reader 2 30in1 Intern 3.5"/5.25" SILVER/BLACK

1 st Point of View GeForce 7600GT 256MB DDR3 TV-out DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

1 st Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk PCI 7.1

 

plus att för en vecka sen köpte jag ett nytt höghastighet usb-kort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plus att för en vecka sen köpte jag ett nytt höghastighet usb-kort

Gissningsvis så hände det något med dina USB-drivisar då. I enhetshanteraren så tar du bort allt som har med USB att göra och startar om XP. Dina USB-portar kommer att hittas på nytt och drivrutinerna att ominstalleras (möjligtvis med undantag för ditt nya USB-kort som du kanske måste lägga dit manuellt).

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...